W Polsce ta zmiana zaczęła się wiosną tego roku, a zakończyła pod koniec czerwca
Wtedy w całym kraju został wyłączony dotychczasowy sygnał telewizji naziemnej i zastąpiony sygnałem naziemnej telewizji cyfrowej (przejście ze standardu DVB-T na DVB-T2/HEVC). Te zmiany oznaczają dla widzów nową jakość i więcej możliwości. Mowa o tzw. telewizji hybrydowej, która daje użytkownikowi dostęp do dodatkowych informacji. Na przykład będzie mógł przeczytać na ekranie o aktorach występujących w filmie czy składach drużyn piłkarskich.
4 mln Polaków bez odpowiedniego sprzętu
Kiedy ta zmiana wchodziła w życie to ok. 4 mln Polaków nie miało w swoich domach odpowiedniego sprzętu. Pod koniec procesu liczba ta spadła do ok. 1,5 mln. Obecnie jest to ok. 1 mln. Jeżeli ktoś nie ma odpowiedniego telewizora (lub podłączonego do niego dekodera), to odbiera wyłącznie programy TVP i dwa niszowe programy komercyjne. Nie ma dostępu np. do TVN czy Polsatu.
Początkowo sprawa miała wyglądać inaczej. Osoba bez właściwego sprzętu miała w ogóle stracić sygnał, ale ostatecznie TVP dostała zgodę na dłuższe nadawanie w starej technologii. Władza tłumaczyła to wojną w Ukrainie. MSWiA wyjaśniało, że w chwili zagrożenia informacje o nim będą wyświetlane w telewizorach i powinny one dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.
Najwięcej osób skorzystało z usług poczty
Każdy, kto musi wymienić sprzęt, może skorzystać z rządowej dopłaty: 100 zł do zakupu dekodera lub 250 zł do nowego telewizora. Najprościej wniosek można złożyć za pośrednictwem Poczty Polskiej. Właśnie taki sposób wybrało najwięcej Polaków, bo dzięki temu...
Wsparcie w skorzystaniu z dopłat do zakupu telewizora lub dekodera można uzyskać w całej Polsce. To ważne dla osób, które nie są biegłe w obsłudze komputera lub nie posiadają łącza internetowego, które pozwoliłoby im na złożenie elektronicznego wniosku o wsparcie. Złożono już 500 tys. wniosków o dofinansowanie.
- Poczta Polska
Dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego otrzymało dotychczas blisko 600 tysięcy osób.
Tylko do końca 2022 roku
Trzeba pamiętać, że nie każdy sklep (stacjonarny lub internetowy) honoruje kody. Można je zrealizować w wybranych placówkach, których lista znajduje się w tym miejscu. Wnioski można składać tylko do końca roku. Więcej informacji o programie TUTAJ. Można także wysłać pytania na adres [email protected] lub zadzwonić na infolinię pod nr. 42 253 54 30 w godz. 7:00-18:00 i w soboty w godz. 10:00-18:00.
Napisz komentarz
Komentarze