Spółka tłumaczy się tym, że zużytą odzież musi wymieniać. Decyzja o wprowadzeniu nowego wzoru munduru zapadła już w 2021 roku, a przetarg został ogłoszony nie teraz, ale przed rokiem. Tyle że wtedy – jak przypomniał portal Interia – bilety też zdrożały.
Obniżka po podwyżce
Przypomnijmy, że zarząd PKP Intercity 7 lutego wycofał się z podwyżek, które zafundował swoim podróżnym w styczniu. Tłumaczył to wysoką ceną prądu i inflacją. Po protestach podróżnych i interwencji premiera spółka zmieniła jednak swoje stanowiska. I poinformowała, że „Ceny bazowe na połączenia kategorii TLK i IC będą średnio o około 11 proc. niższe od obecnie obowiązujących, zaś dla kategorii EIC i EIP – średnio o około 15 proc., wracając tym samym do poprzedniego poziomu sprzed 11 stycznia.
Nowe ceny biletów będą obowiązywały od 1 marca.
Wszyscy są oburzeni
„Premier kazał oszczędzać i w zamian za kolejną pulę kasy z budżetu obniżyć koszty i ceny biletów. Tymczasem „narodowy przewoźnik międzymiastowy”... zmienia mundury. Tak, tak! Nie tak stare, wcale nie tak złe, ale co tam, tamte przecież wdrożyli nieprawilni poprzednicy (…)
Tak więc M. Morawiecki apeluje o oszczędności na kolei, a PKP IC odpowiada po swojemu, czyli zwiększeniem wydatków” (…) – napisał na swoim profilu facebookowym „Komunikacja zastępcza” Piotr Rachwalski, ekspert ds. transportu publicznego.
Dodał, że dostał na ten temat kilka informacji od pracowników IC. „Wszyscy są oburzeni” – podkreślił. „W ocenie miażdżącej większości pracowników nowy wzór jest zdecydowanie brzydszy, gorszy, mniej elegancki od poprzedniego”.
Co na to PKP Intercity?
Marta Ziemska z biura prasowego w rozmowie z Interią wyjaśniła, że odzież służbowa jest wymieniana na bieżąco, gdy jest już zużyta. Dodała, że przetargi na poszczególne elementy ubioru są ogłaszane co kilka lat.
Ostatni przetarg dotyczył dostawy koszul i bluzek oraz żakietów, marynarek, spodni i spódnic. Przy okazji wprowadzono też zmiany w wyglądzie ubrań, który nie był zmieniany od 2014 r.
Nowy wzór ubrań zawiera elementy kolorystyczne, nawiązujące do barw korporacyjnych PKP Intercity oraz logotyp spółki – podkreśliła Ziemska.
Zamówiona odzież kosztowała PKP Intercity 8,9 mln zł.
Napisz komentarz
Komentarze