Czerwone rowery dostępne dla mieszkańców
II etap testów na całym terenie Obszaru Metropolitalnego (OMGGS) rozpoczął się 13 września. Polegał on głównie na sprawdzeniu operatora, czy jest w stanie zapanować nad codziennym użytkowaniem pojazdów w mieście, czyli przykładowo z naprawami, wymianą baterii, relokacją czy funkcjonowaniem biura obsługi klienta.
Czytaj więcej: Można jeździć! W Tczewie ruszył II etap testów Mevo 2.0
Do tej pory dostępna była połowa floty rowerowej (zaplanowanej na 125 jednośladów, choć urząd miejski będzie mógł dokupić ewentualnie kolejne, jeśli zajdzie taka potrzeba). Jedyną opłatą była kara. Jeśli ktoś nie zostawił roweru w specjalnie przygotowanej do tego stacji (28 funkcjonujących na terenie miasta), to dopiero wtedy musiał sięgać do kieszeni.
Ostatni etap
Od kilku dni hiszpański operator spełnia kluczowe warunki kontraktu dbając, by poziom dostępności rowerów w godzinach porannych przekraczał 90% floty. W dniu wczorajszym poziom dostępności wynosił 98%, dziś jest to 99%, zatem nadszedł czas, by przetestować aplikację i system IT pod względem ograniczeń czasowych, naliczania Pay As You Go i opłaty rejestracyjnej. Pozwoli to również na szybsze i dokładniejsze zweryfikowanie użytkownika. Jednocześnie przyczyni się do zabezpieczenia poboru ewentualnej opłaty w przypadku zaparkowania roweru poza stacją postoju Mevo.
- mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo
Chcąc dalej korzystać z systemu, należy zaktualizować pobraną aplikację mobilną i zaakceptować nowe warunki regulaminu. Po włączeniu aplikacji, pojawi się komunikat o nieaktualnej subskrypcji. To moment, w którym należy ponownie podpiąć aktywną kartę płatniczą i wykonać operację na kwotę np. 10 zł. Środki z opłaty inicjacyjnej zostaną przeniesione do wirtualnego portfela.
Jak podaje OMGGS, zaczniemy teraz płacić za minuty. Będzie to jednak konieczne w momencie przekroczenia limitu. Wynosi on 120 minut dziennie na rowerze tradycyjnym i 60 minut na "elektryku". Warto nadmienić, że jednego dnia można korzystać i z jednej, analogowej, i drugiej, nowocześniejszej, wersji. Operator zostawił również funkcjonującą cały czas opłatę porządkową dla pozostawiających rowery poza stacjami - kwota się nie zmieniła, dalej obowiązuje kara 10 złotych.
Od czasu rozpoczęcia testów zewnętrznych odbyto ponad 285 tys. podróży rowerami MEVO. 60% z nich miało miejsce w tygodniu, 40% odbyło się w weekendy. Największa ich liczba przypada na dzień 2 października i wynosi ponad 14 tys.
- OMGGS
Dopiero wprowadzony etap testów potrwa do 16 listopada. III poziom ma polegać na dopracowaniu działania systemu przez hiszpańskiego operatora i eliminację występujących nieprawidłowości, zgłaszanych przez użytkowników.
Napisz komentarz
Komentarze