Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklamahttps://www.radiotczew.pl/artykul/16835,zbuduj-sukces-swojej-firmy-razem-z-nami-postaw-na-promocje-i-reklame-w-portalu-radiotczew-pl
poniedziałek, 23 grudnia 2024 05:27
Reklama

Co nam może zrobić sztuczna inteligencja? Boi się tego wielu Polaków

Aż jedna trzecia Polaków boi się, że ich dane zostaną wykorzystane do trenowania AI – sztucznej inteligencji. Co 10 doświadczył naruszenia prywatności.

Autor: iStock

 

 

Jak reagować na cyberzagrożenia?

 

Dlatego ClickMeeting, platforma do pracy, szkoleń oraz webinarów, sprawdziła, co wiemy o bezpieczeństwie w sieci. Czy jesteśmy świadomi cyberzagrożeń i naszej prywatności w trakcie nauki zdalnej. Badanie pokazało, że aż 78 proc. Polaków jest świadomych, jakie zagrożenia mogą się wiązać z bezpieczeństwem oraz prywatnością w edukacji online. 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat, a 5 proc. uważa, że nie jest zaznajomiona z tym tematem.  Autorzy badania zapytali również uczestników o to, czy wiedzą, jak reagować, gdyby mieli kontakt z cyberzagrożeniem. Taką wiedzę ma 42 proc. ankietowanych. Tyle samo zaznaczyło odpowiedź: trudno powiedzieć, a 16 proc. – po prostu nie wie.

 

Czego jeszcze się boimy?

 

Ankietowani zostali również zapytani o to, jakie są główne zagrożenia związane z prywatnością i bezpieczeństwem w związku z nauką zdalną/hybrydową. Najwyższy odsetek – 64 proc. respondentów – obawia się kradzieży danych oraz dostępu osób nieuprawnionych do prywatnych urządzeń. 

Kolejne wskazane zagrożenia to:

• przekazanie danych przez platformę edukacyjną innym firmom (44 proc.), 

• wyciek informacji o adresie IP lub położeniu (42 proc.), 

• wykorzystanie danych do szkolenia AI i projektowania nowych technologii (36 proc.),

• inne (6 proc.).

 

 

Jesteśmy coraz bardziej świadomi, ale…

 

 Wyniki ankiety pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa online, również w trakcie edukacji na odległość. Niepokojące jest jednak to, że ponad połowa badanych (58 proc.) nie wie lub nie jest pewna, w jaki sposób należy zareagować w kontakcie z cyberzagrożeniem. Respondenci obawiają się również zagrożeń związanych z wykorzystywaniem sztucznej inteligencji. Badanie pokazuje więc konieczność wprowadzenia silniejszych zabezpieczeń, regularnych szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz surowszych regulacji prawnych. 

- Martyna Grzegorczyk, ClickMeeting

 

Jak poprawić bezpieczeństwo?

 

Osoby biorące udział w badaniu ClickMeeting wskazały, jak bezpieczeństwo oraz ochronę prywatności w trakcie zajęć online. Na czele wymagań znalazły się:

• wprowadzenie silniejszych zabezpieczeń (68 proc.), 

• regularne szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa (50 proc.),

• wypracowanie surowszych regulacji prawnych dotyczących zajęć online (40 proc.). 

• większa transparentność platform w zakresie gromadzenia danych (34 proc.),

• inne (4 proc.). 

 

Nasza prywatność w sieci

 

Ankietowani odpowiedzieli również na pytanie, czy kiedykolwiek doświadczyli naruszenia prywatności podczas zajęć online, na przykład wycieku danych osobowych.

•  71 proc. respondentów nie miało do czynienia z taką sytuacją;

• 21 proc. nie było pewnych, czy do tego doszło;

• 8 proc. doświadczyło tego rodzaju zagrożenia. 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama