Najwyższa Izba Kontroli w 2022 roku przeprowadziła badanie, z którego wynika. że większość szkół w Polsce nie jest przygotowana do pracy z uczniem z deficytem słuchu.
Trudny start w edukację
W Polsce uczeń z niepełnosprawnością słuchu uczący się w szkole ogólnodostepnej trafia na wiele barier. Jak pokazują wyniki NIK do potrzeb uczniów nie dostosowano podręczników do nauki przedmiotów. Nauczyciele pracujący z niesłyszącymi uczniami nie muszą znać języka migowego, do tego dochodzi niedostosowanie podstawy programowej. To tylko część trudności, jakie na swojej edukacyjnej drodze spotykają uczniowie z niepełnosprawnością słuchu. Dlatego 7 marca w Tczewie odbyła się konferencja, organizowana przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Tczewie poświęcona temu tematowi. O założeniach konferencji, pracy surdopedagoga i doświadczeniach rodzica wychowującego niesłyszące dziecko możecie dowiedzieć się więcej słuchają "Psychologicznej Audycji Nienazwanej".
"Psychologiczną Audycję Nienazwaną" prowadzi Aleksandra Hotowy. Audycja pojawia się antenie Radia Tczew w każdy czwartek po godzinie 15:00.
Napisz komentarz
Komentarze