Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklamahttps://www.radiotczew.pl/artykul/16835,zbuduj-sukces-swojej-firmy-razem-z-nami-postaw-na-promocje-i-reklame-w-portalu-radiotczew-pl
poniedziałek, 23 grudnia 2024 12:44
Reklama

Ten przedmiot spędza uczniom sen z powiek. MEN mówi: Dość

Ministerstwo Edukacji Narodowej ma dość narastających trudności w nauczaniu matematyki. Dlatego chce, żeby tego przedmiotu uczono po nowemu.

Autor: Canva

 

To lęk przed matematyką jest główną przeszkodą, na którą uczniowie wskazują, mówiąc o swoich trudnościach z przedmiotem.

 

Pomoże sztuczna inteligencja 

 

Z okazji Międzynarodowego Dnia Matematyki, przypadającego 14 marca, Katarzyna Lubnauer, wiceminister edukacji, uczestniczyła w lekcji matematyki opartej na programie „Inteligentna matematyka – zeszyt online”, opracowanym przez naukowców z Politechniki Warszawskiej. Odwiedziła klasę IV Szkoły Podstawowej nr 109 na warszawskim Wawrze.

– Chciałam zobaczyć, jak się bawicie matematyką, bo matematyka powinna być też radością i powinna być fajna – powiedziała Lubnauer do uczniów.

Program wykorzystujący sztuczną inteligencję demonstruje, jak nowoczesne technologie mogą wspierać naukę matematyki poprzez dostosowanie poziomu trudności zadań do indywidualnych potrzeb ucznia. Jest skierowany do uczniów szkół podstawowych z klas IV-VIII.

 

Zeszyt w formie online 

 

Platforma Zeszyt Online pozwala na dostosowanie materiału do aktualnych umiejętności ucznia, ponieważ oferuje szeroki zakres materiału – od podstaw po zaawansowane kursy matematyczne. 

Dzięki spersonalizowanemu procesowi nauki uczeń może skuteczniej może rozwiązywać problemy, a im częściej udaje mu się samodzielnie wyjść z matematycznej opresji, tym bardziej chce rozwijać swoje umiejętności. 

Kiedy rozwiązując zadanie, uczeń poda błędną odpowiedź, nie musi od razu zrażać się do nauki. Sztuczna inteligencja za pomocą kilku dodatkowych prostszych zadań „naprowadzi” ucznia na odpowiedni tok rozwiązania.

Takie podejście z jednej strony sprzyja lepszemu zrozumieniu matematyki, a z drugiej – zmniejsza strach przed porażką, co jest istotne z punktu widzenia efektywności.

 

Nauczyciele też muszą wziąć się do nauki

 

Mimo że sztuczna inteligencji otwiera w edukacji nowy rozdział, nie zrobi za nas wszystkiego. MEN dostrzega również wyzwania związane z programem, np. słabe zainteresowanie nauczycieli nowymi technologiami. Tak więc, aby program osiągnął sukces, nauczyciele muszą zechcieć zaznajomić się z technologią. 

Dlatego Katarzyna Lubnauer podkreśla, że celem resortu jest opracowanie i wdrożenie metod nauczania, które będą w stanie nie tylko ułatwić uczniom zdobywanie szerokiej wiedzy, ale także zainspirować nauczycieli do korzystania z innowacyjnych rozwiązań.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama