Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklamahttps://www.radiotczew.pl/artykul/16835,zbuduj-sukces-swojej-firmy-razem-z-nami-postaw-na-promocje-i-reklame-w-portalu-radiotczew-pl
poniedziałek, 23 grudnia 2024 20:53
Reklama

Matura i co dalej? Dobra praca, wysoka płaca, zadowolenie siebie

Drugi dzień matur: testy z matematyki. I tak do końca maja. Co potem? Nauka, praca…? A może jeszcze coś jeszcze? Blisko połowa pokolenia maturzystów 2024 już wie.

Autor: iStock

 

Pokazuje to najnowszy raport NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa – Państwowy Instytut Badawczy). Dotyczy on pokolenia świetnie orientującego się w nowych technologiach, od kołyski jest związane z urządzeniami cyfrowymi, które często korzysta z internetu, bo tam szuka informacji. 

Jak zatem generacja maturzystów 2024 (osoby w wieku 17-19 lat) widzi swoją przyszłość edukacyjną i zawodową? 

 

Z optymizmem patrzą w przyszłość

 

Ich odpowiedzi na to pytanie znalazły się w raporcie zatytułowanym „Aspiracje edukacyjne i zawodowe uczniów szkół średnich”. Przygotował go – czytamy na stronie nask.pl – Thinkstat w ramach Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej.

Wynika z niego, że ta generacja optymistycznie widzi swoją przyszłość – ponad trzy czwarte badanych pozytywnie ocenia swoje perspektywy zawodowe.

 

Co jeszcze wynika z tego badania?

 

Że najpopularniejszymi kierunkami studiów, na które chcą zdawać, są:

  • psychologia, 
  • informatyka, 
  • zarządzanie, 
  • medycyna,
  • marketing. 

Jeśli chodzi o przyszłość zawodową, to młodzi uczestnicy badania chcą być:

  • psychologiem, 
  • terapeutą, 
  • programistą,
  • specjalistą związanym z medycyną.

 

Ponad połowa badanych (54,7 proc.) zastanawia się nad założeniem własnej działalności gospodarczej w przyszłości. 

Co ważne, zdecydowana większość ankietowanych, bo 76,5 proc., chce czerpać satysfakcję z wykonywanego zawodu i otrzymywać za to solidne wynagrodzenie.

Wpływ na otoczenie i szacunek społeczny są dla nich mniej istotne.

 

Sposób nauczania musi nadążać za trendami

 

– Nasze badanie pokazuje, że pokolenie, które korzystało z usług OSE (Ogólnopolska Sieć Edukacyjna) i było uczestnikiem cyfrowych przemian, nie boi się nowych wyzwań i chce stawiać na siebie – podkreśla Maciej Dudkiewicz z NASK w wypowiedzi cytowanej przez nask.pl. 

I dodaje: – Pokazuje też, że program edukacji szkolnej nie zawsze odpowiada na jego potrzeby. Za zmieniającymi się pod wpływem technologii trendami powinien więc nadążać sposób nauczania. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama