Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklamahttps://www.radiotczew.pl/artykul/16835,zbuduj-sukces-swojej-firmy-razem-z-nami-postaw-na-promocje-i-reklame-w-portalu-radiotczew-pl
poniedziałek, 23 grudnia 2024 20:51
Reklama

Właściciele aut na gaz są dyskryminowani? Rzecznika praw obywatelskich: Tak

Niezasilane gazem nowo rejestrowane pojazdy mogą dłużej jeździć bez obowiązkowych przeglądów. To dyskryminacja – żali się obywatel w skardze do Rzecznika Praw Obywatelskich (RPO).

Autor: Canva

 

W przypadku nowych samochodów niezasilanych LPG – doprecyzujmy – pierwsze badanie techniczne musi być przeprowadzone dopiero przed upływem 3 lat. Tymczasem właściciele samochodów z fabrycznie zamontowaną instalacją LPG, mimo że są to nowe pojazdy, muszą poddawać swoje auta corocznym badaniom technicznym już od samego początku.

 

Są równi i równiejsi

 

Według autora skargi do RPO takie podejście jest niesprawiedliwe i nieuzasadnione. Argumentuje on, że samochody z fabryczną instalacją LPG nie różnią się pod względem technicznym od innych nowych pojazdów, jak te z silnikami benzynowymi czy diesla. 

W jego opinii wszystkie nowe samochody powinny być traktowane jednakowo, bez względu na rodzaj zasilania. Dlatego pojazdy z LPG też powinny być zwolnione z corocznych badań technicznych przez pierwsze 3 lata od rejestracji.

Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich (BRPO) najwyraźniej podzieliło ten punkt widzenia, bo podjęło interwencję w tej sprawie. 

 

To nieracjonalne 

 

Piotr Mierzejewski, dyrektor Zespołu Prawa Administracyjnego i Gospodarczego BRPO, wystąpił do Ministerstwa Infrastruktury (MI). Poprosił o ustosunkowanie się do zgłoszonych przez obywatela zarzutów i poinformowanie RPO o stanowisku ministerstwa w tej sprawie.

Mierzejewski zwrócił uwagę, że odmienne traktowanie pojazdów z instalacją LPG nie znajduje racjonalnego uzasadnienia. Tym bardziej, że instalacje LPG są montowane przez producentów pojazdów i spełniają wszelkie normy bezpieczeństwa oraz jakości, podobnie jak silniki benzynowe i diesla. 

Dlatego, według niego, obowiązujące przepisy powinny zostać zmienione, żeby zapewnić w ten sposób równe traktowanie wszystkich nowych samochodów. Bez względu na rodzaj zasilania.

Do sprawy wrócimy.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama