Aktualizacja 01.10.2024 g. 15:09:
Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad:
Od wtorku, 1 października 2024 r., na węźle Gdańsk Południe obowiązuje nowa organizacja ruchu. Kierowcy poruszają się po zewnętrznych łącznicach węzła, natomiast w środku węzła prowadzone są prace budowlane w ramach nowo powstającej Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej.
Można normalnie kierować się na węzeł Gdańsk Południe, który cały czas jest przejezdny i obsługiwane są wszystkie relacje (z S6 na S7 i odwrotnie oraz w kierunku A1). W popularnych nawigacjach i aplikacjach nie widać jeszcze wprowadzonych zmian w organizacji ruchu. Za aktualizację danych odpowiadają właściciele i operatorzy tych programów. GDDKiA nie ma na to wpływu. Z doświadczenia z innych inwestycji w Polsce wynika, że zmiany powinny być widoczne w ciągu kilkunastu, kilkudziesięciu godzin. Jednocześnie apelujemy o stosowanie się do oznakowania oraz przestrzeganie przepisów ruchu drogowego.
Uwaga! Zmiana terminu na 1 października
Tymczasowa organizacja ruchu na węźle Gdańsk Południe zostanie wprowadzona we wtorek, 1 października. Obecnie w tym miejscu trwają prace związane z przygotowaniem i wprowadzeniem TOR.
Wykonawca będzie cały czas systematycznie wprowadzał zmiany w obrębie węzła Gdańsk Południe. Jeszcze w ciągu kilkunastu godzin zostanie uruchomiona bezpośrednia łącznica dla jadących z S7 (Południowa Obwodnica Gdańska/Warszawa) w kierunku S6 (Gdynia/Szczecin).
- informacje prasowe
Nowa tymczasowa organizacja ruchu na węźle Gdańsk Południe w ciągu Obwodnicy Trójmiasta pozwoli na realizowanie dalszego etapu budowy powstającej Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej równocześnie z obsługą wszystkich relacji w tym miejscu. Istniejący wiadukt w ciągu drogi S7 zostanie przebudowany, a nawierzchnia drogi S6 - wymieniona. Dokończone zostaną także docelowe łącznice węzła.
Ruch wokół węzła Gdańsk Południe
Pod koniec września kierowcy podróżujący przez węzeł Gdańsk Południe będą mogli korzystać ze wszystkich relacji: S6 w kierunku Gdyni/Szczecina, S7 w kierunku Elbląga/Gdańska/Warszawy oraz S6/A1 w kierunku Łodzi. Każda z tych relacji będzie obsługiwana wokół węzła z wykorzystaniem zewnętrznych łącznic, na których dostępne będą dwa pasy ruchu w jednym kierunku. Łącznice widziane z góry utworzą olbrzymie drogowe "rondo" w kształcie karo wokół docelowego węzła. Na trzech wierzchołkach: południowym, wschodnim i zachodnim będzie możliwy będzie skręt w lewo. Zapewni to połączenie z S6 w S7 i odwrotnie oraz jazdę w ciągu S6 z południa na północ.
Ostatnim etapem prac w tym miejscu będzie uruchomienie wszystkich relacji po docelowym układzie węzła Gdańsk Południe w ramach Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, które planowane jest w III kwartale 2025 r.
Odcinek Żukowo – węzeł Gdańsk Południe
Drugie zadanie budowy OMT na odcinku od Żukowa do węzła Gdańsk Południe realizowane jest przez konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia. To ponad 16-kilometrowa trasa ekspresowa oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.
Obecnie prace toczą się w rejonie węzła Gdańsk Południe, na styku istniejącej Obwodnicy Trójmiasta (S6) i Południowej Obwodnicy Gdańska (S7), gdzie rozbudowywany jest węzeł drogowy. Roboty realizowane są pod ruchem, co znacząco wpływa na stopień skomplikowania inwestycji. Na trasie pojawia się coraz więcej obiektów inżynierskich. Przyspieszyły również prace na odcinku leśnym nad rzeką Radunią, gdzie powstaje estakada i duże przejście dla zwierząt.
Dodatkowo wykonawca realizuje roboty w obrębie Miejsca Obsługi Podróżnych Widlino oraz przy obwodnicy Żukowa, gdzie zlokalizowana jest m.in. wytwórnia mas bitumicznych. Od sierpnia na drodze krajowej nr 20 w Glinczu na ok. 350 m funkcjonuje ruch wahadłowy. Wynika to z konieczności wymiany nawierzchni i budowy ronda w ramach podłączenia obwodnicy Żukowa do DK20. Taka organizacja ruchu na DK20 potrwa do końca br. Zaawansowanie inwestycji przekroczyło półmetek (57 proc.)
Połączenie S6 i S7
Nową, dwujezdniową drogą ekspresową o długości ok. 32 km, a także obwodnicą Żukowa w ciągu drogi krajowej nr 20 pojedziemy w 2025 roku. Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączy Południową Obwodnicę Gdańska i Trasę Kaszubską, tworząc zewnętrzną obwodnicę w stosunku do istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta w ciągu S6.
Obwodnica Żukowa wyprowadzi ruch tranzytowy z tego miasta. Rozpoczyna się w miejscowości Glincz od ronda na skrzyżowaniu z DK20, przetnie na węźle Żukowo S7 i włączy się poprzez rondo w Lniskach do obecnej DK7.
Napisz komentarz
Komentarze