Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklamahttps://www.radiotczew.pl/artykul/16835,zbuduj-sukces-swojej-firmy-razem-z-nami-postaw-na-promocje-i-reklame-w-portalu-radiotczew-pl
czwartek, 26 grudnia 2024 08:18
Reklama

Szkoła bez chemii i fizyki. Pani ministra wycina przedmioty

Z programu nauczania maja wylecieć cztery przedmioty. Co je zastąpi? Jeden przedmiot. Nauczyciele kibicują temu projektowi. Od kiedy zamiana?

Autor: Canva

 

Stoją za tym rozpoczęta już reforma edukacji i Katarzyna Lubnauer, wiceszefowa Ministerstwa Edukacji. Co dokładnie planuje?

 

Badaliby jedno zjawisko z różnych perspektyw

 

Z programu nauczania wylatują – jak powiedziała Lubnauer w rozmowie z „Rzeczpospolitą” chemia, biologia, geografia i fizyka. Zastąpi je jeden – przyroda, która będzie miksem czterech wymienionych przedmiotów. Skąd ten pomysł?

– Gdy mówimy dziś o kwaśnym deszczu, to poruszamy sprawy z chemii, biologii i geografii – odpowiada wiceministra edukacji. 

I dodaje: – Często jest tak, że uczniowie mówią o tym samym zjawisku na różnych przedmiotach, nie wiedząc, że mówią o tym samym. 

Lubnauer podkreśla, że wiedza przekazywana w szkole powinna obejmować cały obszar, a nie tylko jego wybraną część.

Pojawił się także pomysł wydłużenia okresu nauczania przyrody o kolejne lata. 

Zmiany miałyby zostać wprowadzone w 2026 roku. 

 

Zajęcie bez zeszytów i książek przez cztery godziny

 

Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych jest na tak. Bo – jak argumentują jego przedstawiciele –  zamiast osobno zajmować się  biologią, chemią, fizyką i geografią, uczniowie będą poznawali problem w szerszym kontekście.

Co więcej, ich zdaniem uczniowie powinni mieć cztery lekcje przyrody pod rząd. Odbywałyby się one bez zeszytów i książek. A zajęcia powinny opierać się na doświadczeniach i projektach badawczych.

– Nie mielibyśmy nic przeciwko temu, aby przyroda była przez cały okres szkoły podstawowej – powiedział Rz Karol Dudek-Różycki z PSNPP, nauczyciel chemii.

I dodał: – Oddzielne przedmioty, jak biologia, chemia, fizyka i geografia, mogłyby się pojawić dopiero w szkole ponadpodstawowej a jeśli wcześniej, to od siódmej klasy. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama