Szkolenie pracowników to inwestycja
Wielu pracodawców patrzy na szkolenia pracowników jako wydatki uszczuplające finanse firmy i nie są zbyt przychylni, by je ponosić. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że taki wydatek stanowi inwestycję, która zwróci się w postaci wzrostu wydajności. Pracownicy wykorzystają zdobyte na szkoleniach umiejętności i wiedzę do osiągania coraz lepszych wyników codziennej pracy. Poczucie, że firma dba o rozwój osób w niej zatrudnionych wzmaga zadowolenie z pracy i lojalność względem pracodawcy.
Co zyskują pracownicy?
Poszerzanie wiedzy pozwala pracownikom lepiej wykonywać obowiązki zawodowe. Przebyte kursy są dodatkową formą wynagrodzenia. Zdobyte umiejętności pozostają własnością pracownika i poszerzają jego doświadczenie. Szkolenia są dobrą okazją do poznania nowych osób, nawiązania relacji ze współpracownikami zatrudnionymi w różnych lokalizacjach. Takie spotkania pozwalają na wymianę doświadczeń i poszerzenie horyzontów. Przebyte szkolenie może stanowić dobry argument podczas ubiegania się o awans.
Warto wykazać inicjatywę
Warto udać się do przełożonego na rozmowę w sprawie szkoleń. To pracownik często najtrafniej zauważa, jakie dodatkowe umiejętności mogą wpłynąć na lepszą i bardziej wydajną pracę. Jeśli znajdziemy interesujące szkolenie adekwatne do naszych obowiązków zawodowych, możemy spróbować przekonać szefa, by skierował nas na nie z ramienia firmy. Dzięki temu pokazujemy, że poważnie myślimy o pracy i dbamy o to, by wykonywać ją jak najlepiej.
Brak szkoleń oznacza brak rozwoju. Nie tylko pojedynczych pracowników, lecz całej firmy. Rutyna i brak świeżego spojrzenia na codzienną pracę często prowadzi do spadku wydajności. Pojawia się znudzenie i zniechęcenie. Niedostatek umiejętności może prowadzić do kłopotów z wykonywaniem obowiązków zawodowych. Jeżeli przedsiębiorstwo nie nadąża za rozwojem branży, nie wprowadza nowoczesnych rozwiązań, może przestać być konkurencyjne na rynku. Dobre szkolenia powiększają satysfakcję pracowników i stymulująco wpływają na rozwój firmy.






