Jak pokazało badanie OpinionWay Polska „Zmiany w branży e-commerce w Polsce”, aż 47 procent konsumentów przyznaje, że obecnie kupuje online częściej niż przed pandemią. Dla serwisu newseria.pl wyniki przeprowadzonego badania omawia Piotr Sztabiński z OpinionWay Polska:
64 procent ankietowanych planuje, że w tym roku kupi przez internet przynajmniej jeden prezent gwiazdkowy. Wśród młodszych konsumentów odsetek zainteresowanych zakupami prezentów online sięga nawet 70 procent. Sporym zaskoczeniem są wyniki badania, które dotyczą starszych grup Polaków. Osoby po 60. roku życia są coraz bardziej aktywnymi uczestnikami internetowych zakupów. Ponad połowa z nich deklaruje, że zakupi prezenty w sieci. Co w tym roku jest najchętniej wybierane jako świąteczny podarunek?
W tym roku najbardziej popularną kategorią będą książki, płyty oraz filmy wideo. One w zeszłym roku były na drugim miejscu, a w tym roku na tę pozycję spadły kosmetyki kolorowe i perfumy. W dobie koronawirusa to w zasadzie zrozumiałe, ale ciekawe. Skoro coraz więcej czasu spędzamy w domu, dobrze mieć coś, co ten czas umili, natomiast z racji ograniczonych kontaktów społecznych być może trochę mniej potrzebujemy tych produktów, które budują naszą atrakcyjność na co dzień.
Piotr Sztabiński z OpinionWay Polska
W związku z epidemią również kolejna kategoria produktów notuje większą popularność niż dotychczas.
W tym roku do topowych prezentowych kategorii szturmem wdarła się elektronika. 17 proc. Polaków deklaruje, że planuje zakupić na święta jakieś urządzenie elektroniczne.
Piotr Sztabiński z OpinionWay Polska
Polacy bardzo dobrze oceniają swoje doświadczenie zakupowe w sieci. W skali od 1 do 10 średnia tych ocen wynosi prawie 9. Jak pokazują wyniki badania, w razie problemów zmiana sklepu internetowego jest dla konsumenta bardzo prosta. Konkurencja na tym rynku jest bardzo duża, a zainteresowanie kupujących zdobywają tylko te sklepy, które zapewniają dobrą obsługę i atrakcyjne towary.
Napisz komentarz
Komentarze