Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 29 listopada 2024 09:37
Reklama

Blisko 2/3 Polaków kupi świąteczne prezenty przez internet. Takie plany ma co drugi senior

Pandemia i lęk przed koronawirusem spowodowały znaczny wzrost popularności zakupów internetowych, co ujawnia się także w okresie przedświątecznym. Również duża część seniorów zamierza w tym roku kupować prezenty przez internet.
Blisko 2/3 Polaków kupi świąteczne prezenty przez internet. Takie plany ma co drugi senior
Piotr Sztabiński dyrektor rozwoju biznesu OpinionWay Polska

Autor: fot. newseria.pl

Jak pokazało badanie OpinionWay Polska „Zmiany w branży e-commerce w Polsce”, aż 47 procent konsumentów przyznaje, że obecnie kupuje online częściej niż przed pandemią. Dla serwisu newseria.pl wyniki przeprowadzonego badania omawia Piotr Sztabiński z OpinionWay Polska:

Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

64 procent ankietowanych planuje, że w tym roku kupi przez internet przynajmniej jeden prezent gwiazdkowy. Wśród młodszych konsumentów odsetek zainteresowanych zakupami prezentów online sięga nawet 70 procent. Sporym zaskoczeniem są wyniki badania, które dotyczą starszych grup Polaków. Osoby po 60. roku życia są coraz bardziej aktywnymi uczestnikami internetowych zakupów. Ponad połowa z nich deklaruje, że zakupi prezenty w sieci. Co w tym roku jest najchętniej wybierane jako świąteczny podarunek?

Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

 

W tym roku najbardziej popularną kategorią będą książki, płyty oraz filmy wideo. One w zeszłym roku były na drugim miejscu, a w tym roku na tę pozycję spadły kosmetyki kolorowe i perfumy. W dobie koronawirusa to w zasadzie zrozumiałe, ale ciekawe. Skoro coraz więcej czasu spędzamy w domu, dobrze mieć coś, co ten czas umili, natomiast z racji ograniczonych kontaktów społecznych być może trochę mniej potrzebujemy tych produktów, które budują naszą atrakcyjność na co dzień. 

Piotr Sztabiński z OpinionWay Polska

 

W związku z epidemią również kolejna kategoria produktów notuje większą popularność niż dotychczas.

Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

 

W tym roku do topowych prezentowych kategorii szturmem wdarła się elektronika. 17 proc. Polaków deklaruje, że planuje zakupić na święta jakieś urządzenie elektroniczne.

Piotr Sztabiński z OpinionWay Polska

 

Polacy bardzo dobrze oceniają swoje doświadczenie zakupowe w sieci. W skali od 1 do 10 średnia tych ocen wynosi prawie 9. Jak pokazują wyniki badania, w razie problemów zmiana sklepu internetowego jest dla konsumenta bardzo prosta. Konkurencja na tym rynku jest bardzo duża, a zainteresowanie kupujących zdobywają tylko te sklepy, które zapewniają dobrą obsługę i atrakcyjne towary.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama