Muzyka duetu Sambar jest zaskakująca - tylko dwa takie same instrumenty. O ile potrafimy łatwo wyobrazić sobie duet pianistów, to z dwojgiem saksofonistów barytonowych może nie być tak łatwo. Tym bardziej zachęcamy do posłuchania rozmowy z Pauliną Owczarek i Tomaszem Gadeckim, którzy stawiają w muzyce na... pełną i bezkompromisową wolność.
W rozmowie poruszamy nie tylko kwestię wolności w muzyce, ale także temat kryzysu w sztuce wywołanego pandemią koronawirusa, wspominamy dzieciństwo, zastanawiamy się, czy rolnicy lubią improwizację...
"Pierwotniak pantofelek" moim zdaniem odnosi się do tego, że to jest taka muzyka bardzo naturalna, taka pierwotna, taka gdzieś tam z trzewi.
- Tomasz Gadecki, Sambar
To jest relatywnie ciężki instrument, i ciężki fizycznie, i też ciężki w obsłudze, ale jego brzmienie jest najukochańszym brzmieniem ze wszystkich saksofonów dla mnie.
- Paulina Owczarek
Muzykę zespołu można posłuchać na bandcamp.com.
SAMBAR to niezwykły projekt dwojga improwizatorów, Pauliny Owczarek i Tomka Gadeckiego, którego fenomen polega na zestawieniu dwóch bliźniaczych instrumentów - saksofonów barytonowych - w swobodnej improwizacji. Duo powstało w 2012 podczas festiwalu Art of Improvisation we Wrocławiu i odtąd eksploruje nieoczywiste rejony barytonowego brzmienia. SAMBAR koncertuje w Polsce i w Europie, m.in. na festiwalach Krakowska Jesień Jazzowa, Unsound, Mirror Mirror, Quiet Cue czy Musica Privata. Duo wydało album Melt! (NotTwo Records, 2014), współpracowało m.in. z grupą Sly & The Family Drone oraz zrealizowało, razem z perkusistą Javierem Carmoną, muzykę do filmu Zaciśnięte dookoła ust Joanny Rosiak, projekt inspirowany poezją Jana Brzękowskiego.
Napisz komentarz
Komentarze