Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 17 listopada 2024 10:18
Reklama

Bojkot. Polskie sklepy wycofują produkty z Rosji i Białorusi

Sieci handlowe usuwają z półek produkty pochodzenia rosyjskiego i białoruskiego. To ich odpowiedź na zaatakowanie Ukrainy.
Bojkot. Polskie sklepy wycofują produkty z Rosji i Białorusi

Autor: iStock

Każda z firm podkreśla, że nie zgadza się na to co się dzieje na Ukrainie i stanowczo potępia rosyjsko-białoruską agresję. Tak jak sieć Stokrotka. Jej kierownictwo podjęła decyzję o wycofaniu ze swojej oferty produktów pochodzących z tych krajów.

 

Wstrzymywane są nowe dostawy takich artykułów, trwa także proces ich wycofywania ze sklepowych półek – dodaje w wydanym komunikacie firma a cytowany w nim Mirosław Wawryszczuk, członek zarządu stokrotki tłumaczy, że to gest solidarności. – Produkty, które już znalazły się w sklepach i magazynach Stokrotki, takie jak na przykład artykuły higieniczne dla dzieci i dorosłych, zostaną przekazane na cele charytatywne związane ze wsparciem dla Ukrainy – tłumaczy.

 

Tak samo postąpił Rossmann. W trybie natychmiastowym zdecydowano o usunięciu z półek drogerii 52 artykułów wyprodukowanych bezpośrednio w Rosji oraz 101 produktów polskiego dystrybutora. Chodzi np. o kosmetyki marki Natura Siberica, która w Polsce dostarcza kosmetyki na licencji rosyjskiej spółki Natura Siberica LTD.

Na takie same kroki zdecydowały się sieci: Topaz czy Netto. – Zarząd sieci supermarketów Polomarket podjął decyzję o wycofaniu ze sprzedaży produktów pochodzących z Federacji Rosyjskiej oraz Republiki Białorusi – poinformował Polomarket w komunikacie.

 

Pomoc

 

Kolejne sieci, które często także usunęły rosyjskie i białoruskie produkty, pomagają także w inny sposób. Wspomniany Topaz już przekazał kilka palet hermetycznie zapakowanej żywności i produktów chemicznych, które mają trafić do punktów pomocowych. Sieć nie wyklucza także, że zorganizuje zbiórki darów w swoich placówkach.

Lidl uruchomił Program Wsparcia Pracowników dla zatrudnionych w sieci Ukraińców. W ramach programu oferowana jest np. pomoc psychologiczna, prawna i finansowa. Sieć deklaruje także, że pomoże w znalezieniu miejsc zakwaterowania dla ukraińskich rodzin pracowników.

Kaufland przekaże produkty o wartości miliona złotych, a każdy pracownik, który tymczasowo wyjedzie na Ukrainę, ma zagwarantowane miejsce pracy po powrocie.

Biedronka i działająca przy firmie fundacja przekażą na pomoc Ukraińcom w sumie 10 mln zł w darach i gotówce. Sieć uprościła już procedury zatrudniania w swoich sklepach i centrach obywateli Ukrainy. Dotyczy to w szczególności rodzin osób, które już wcześniej pracowały w Polsce.

 

Jak rozpoznać produkt?

 

Robiąc zakupy, towary z Rosji i Białorusi można rozpoznać po kodzie kreskowym. Pochodzenie produktu zdradzają trzy pierwsze cyfry kodu.

Produkty wyprodukowane w Rosji mają oznaczenia:

  • 460,
  • 461,
  • 462,
  • 463,
  • 464,
  • 465,
  • 466,
  • 467,
  • 468,
  • 469

Produkty wyprodukowane na Białorusi:

  • 481

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama