Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 14 listopada 2024 16:16
Reklama

Święta biedniejsze niż zwykle. Polacy zamierzają zaciskać pasa

Boże Narodzenie tuż-tuż, ale powodów do radości jest mniej niż w poprzednich latach. Z badań sondażowych wynika, że Polacy będą ograniczać wydatki i szukać promocji.
Święta biedniejsze niż zwykle. Polacy zamierzają zaciskać pasa

Autor: fot. iStock

 

To pierwsze rozwiązanie wskazywało we wcześniejszych sondażach 63 proc. Polaków, drugie 40 proc. To  przede wszystkim niedobre wieści dla handlowców. Wielu z nich liczyło, że w tym okresie, kiedy zwykle nie liczymy się z groszem (chwilówki płyną strumieniem), odkują się i podreperują budżety.

 

Konsumenci inaczej planują wydatki

 

Teraz Channel Factory na zlecenie Festive Season zbadał przedświąteczne preferencje konsumenckie. To najnowsze badanie rynkowe potwierdziło powyższy trend.

Najogólniej wynika z niego, że inflacja i rosnące koszty utrzymania sprawiają, że konsumenci inaczej planują wydatki. Bo na nadchodzące Boże Narodzenie będziemy mieli do wydania dużo mniej pieniędzy.

Dlatego – jak pokazało badanie – klienci będą szukali oszczędności podczas kupowania prezentów świątecznych:

- 35 proc. badanych stwierdziło, że przeznaczy mniej pieniędzy na osobę;

- 23 proc. zamierza ograniczyć liczbę obdarowywanych osób.

Oszczędności będziemy szukali także w zakupach spożywczych, ale nie tylko:

- 49 proc. respondentów wskazało, że oszczędności poszuka wśród popularnych kategorii produktów, których ceny z reguły są wyższe od przeciętnych: biżuteria, perfumy, akcesoria technologiczne;

- 32 proc. zamierza ograniczyć wydatki na żywność oraz napoje;

- 33 proc. – na okołoświąteczną rozrywkę.

 

Wyprzedaże wciąż kuszą

 

Ponad połowa badanych wskazała wyprzedaże jako dobry powód, żeby skusić się na konkretny produkt. Blisko 20 proc. stwierdziło, że wybierze sklepy oferujące tańsze towary.

 

Dlatego szansą dla sprzedawców w e-commerce mogą okazać się zbliżające Black Friday, Cyber Monday oraz popularny w USA Giving Tuesday. 85 proc. konsumentów twierdzi, że to właśnie podczas dni wyprzedaży dokona zakupów online.

– mówi Szymon Szmigiel z Channel Factory Polska, cytowany przez Strefę Biznesu

 

Inne podejście do sprzedaży

 

Konsumenci w dalszym ciągu chcą świętować i dzielić się prezentami z taką samą liczbą osób jak w ubiegłym roku. Jednak ze względu na inflację i drastyczny wzrost kosztów życia wielu z nich nie może sobie na to pozwolić lub zamierza, ale z mniejszym budżetem.

– Te zachowania powodują, że przed świętami wielu sprzedawców będzie musiało przemyśleć swoje podejście do sprzedaży – zdecydować się na rabaty czy wyprzedaże lub – jak sugeruje badanie – pomyśleć o prezentach grupowych – wylicza przedstawicielka  Channel Factory, cytowana przez Strefę Biznesu.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama