Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 14 listopada 2024 16:18
Reklama

Uważaj na sms-y od Żabki. To nie jest żadna promocja

Kolejny atak cyberprzestępców. Tym razem podszywają się pod znaną sieć handlową i kuszą bonem na zakupy.
Uważaj na sms-y od Żabki. To nie jest żadna promocja

Autor: zabka.pl

Kolejne ataki cyber-przestępców

 

Sms-y, jakie otrzymują teraz Polacy, to kolejna akcja przestępców. Do tej pory podszywali się oni pod dostawców prądu, firm kurierskich czy banków. Tym razem jednak oszuści udają znaną sieć handlową mającą tysiące placówek w Polsce.

Chodzi o Żabkę. Wiadomości przychodzą z różnych numerów telefonów, zatem trudno jest w tym przypadku wydać ostrzeżenie przed jednym nadawcą. Można za to ostrzec przed treścią wiadomości, bo za każdym razem jest ona taka sama:

 

Otrzymałeś kupon zakupy od Żabka – czytamy w treści sms-a.

 

Zaraz potem jest zamieszczony link, w który ma kliknąć odbiorca, żeby więcej dowiedzieć się o promocji i – w domyśle – poznać zasady odebrania kuponu.

 

Samo otrzymanie sms-a nie jest zagrożeniem. Kliknięcie w link także nie powoduje problemów. Dopiero wypełnienie formularza może skutkować kradzieżą pieniędzy z konta. Jeśli wypełniłeś formularz, jak najszybciej zadzwoń na infolinię swojego banku i poinformuj go o tym!

– serwis niebezpiecznik.pl.

 

W tym miejscu trzeba przypomnieć, że takimi atakami zajmuje się rządowa jednostka CERT. To specjaliści stojący na straży bezpieczeństwa polskiego internetu i komunikacji elektronicznej. Jeżeli ktoś otrzymał podejrzaną wiadomość, powinien zgłosić taki incydent. Można to zrobić przez tę stronę internetową.

 

Jak podaje Biuro Prasowe Żabki: "Informujemy, że Żabka Polska nie prowadzi żadnej akcji smsowej skierowanej do klientów, które są według doniesień medialnych rozsyłane do wybranych osób. Ostrzegamy klientów przed możliwością oszustwa i przypominamy, że wszystkie nasze akcje promocyjne znajdują się na oficjalnej stronie www.zabka.pl oraz w aplikacji Żappka." 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama