Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 listopada 2024 18:45

Strona internetowa na której brak konwersji- poznaj 5 najczęstszych przyczyn

Konwersja w odniesieniu do strony internetowej, to wykonanie przez potencjalnych klientów danego i oczekiwanego przez właściciela witryny działania. Analizując swoją witrynę wiele razy stwierdzasz z rozczarowaniem, że ilość odwiedzin rośnie ale pożądanych działań, np. finalizacji zakupów w sklepie internetowym brak? Z pewnością zastanawiasz się wówczas jakie mogą być przyczyny. Zapoznaj się z najczęstszymi przyczynami jej braku.
  • 30.11.2023 11:53
  • Autor: Grupa Tipmedia
Strona internetowa na której brak konwersji- poznaj 5 najczęstszych przyczyn

Brak konwersji na Twojej stronie internetowej- najczęstsze przyczyny

Problem tkwi w wersji mobilnej

Niezależnie czy posiadasz firmową stronę www, czy też prowadzisz sklep internetowy, jeśli nie masz wersji mobilnej własnej strony nie możesz liczyć na zadowolenie użytkownik spojrzeć na statystyki mówiące, jak wiele osób przegląda wyszukiwarkę właśnie na urządzeniach mobilnych. Kolejna kwestią jest nieodpowiednie otwieranie się stron www np. na telefonach, dlatego warto zainwestować i zadbać o odpowiednią responsywność. Problem w tej kwestii może jak najbardziej przyczyniać się do braku konwersji.

Niedostosowanie sklepu internetowego do grupy docelowej

Duża liczba odrzuceń i bark realizacji transakcji może wskazywać właśnie na trafianie do grupy docelowej, więc użytkownicy wchodzący na naszą witrynę są tutaj po prostu przez przypadek. Już podczas tworzenia strony internetowej warto dobrze przeanalizować naszą grupę docelową.

Brak przycisków CTA

Przyciski CTA to tzw. wezwania do akcji, to nieodłączny element generowania konwersji, która przecież polega na tym, że użytkownik robi to czego od niego oczekujemy, a przyciski CTA właśnie służą do tego aby subtelnie pokierować użytkownikiem w takim kierunku jakiego oczekujemy. Dobrze zaprojektowane wezwania do akcji, będą kierować użytkownikiem, np. do dokonania zakupów, czy zapisania do newslettera, z tego też powodu powinny się one wyróżniać, np. kolorem, czy czcionką.

Pojawiające się problemy z finalizacją transakcji

Zdarzyć się może, że po dokonaniu aktualizacji wystąpi problem z możliwością realizacji zamówienia w sklepie, oczywiście jeśli sytuacja będzie się powtarzać, któryś z klientów nie omieszkam Cię o tym poinformować, jednak musisz zdawać sobie sprawę z tego, że grono klientów tego nie zrobi, więc konwersja znacząco spadnie. Jak temu zaradzić? Zawsze sprawdzaj kiedy są aktualizacje i czy po ich wykonaniu jest wszystko poprawnie, pamiętaj również o tworzeniu kopii zapasowej przed każdą aktualizacji.

Za wiele wyskakujących okienek tzw. pop-upów

Z wyskakującymi okienkami jest pewien zasadniczy problem, jeśli jest ich za dużo najprościej mówiąc denerwują użytkowników. Może to być bezpośrednią przyczyną obniżania konwersji i braku wykonywania przez odwiedzających pożądanych czynności. Pop-upy możemy oczywiście wykorzystać jednak wszystko to ze zdrowym rozsądkiem.

Brak konwersji na stronie internetowej to jeszcze nie koniec świata, warto dobrze przyjrzeć się powyższym elementom być może wystarczy kilka prostych zabiegów aby znacząco poprawić konwersję na stronie www oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarce Google.

Materiał zewnętrzny