"Jedyna taka NOC" Wielka Gala Sylwestrowa - koncert
Sylwester jako niepowtarzalny dzień w roku potrzebuje magicznej oprawy. W związku z tym zapraszamy Państwa na „Jedyną taką NOC” Wielką Galę Sylwestrową, która Was oczaruje.
Wykonawcami tego wieczoru będą artyści Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie, Opery Bałtyckiej, Warszawskiej Opery Kameralnej, Opery na Zamku w Szczecinie oraz wielu innych teatrów operowych w kraju i za granicą:
- Monika Sendrowska - sopran
- Karolina Sikora - mezzosopran
- Emil Ławecki - tenor
- Kamil Pękala - baryton
Artystom towarzyszyć będą muzycy Amber Classic Ensamble - artyści m.in. Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, Polskiej Orkiestry Kameralnej Sopot, Elbląskiej Orkiestry Kameralnej.
W programie Gali znajdą się największe przeboje operowe, operetkowe, pieśni neapolitańskie, walce, polki, czardasze z repertuaru G. Pucciniego, G. Verdiego, G. Bizeta, F. Lehara, I. Kalmana, J. Straussa i in.
Takiego wieczoru nie może zabraknąć zarówno zniewalającej Habanery Carmen, walca Musetty, duetu Usta milczą dusza śpiewa, kupletów Barinkaya - Wielka sława to żart, przeboju Jana Kiepury - Brunetki Blondynki, arii Toreadora czy też najsłynniejszego toastu w historii muzyki - Libiamo z opery Giuseppe Verdiego - Traviata.
Tak różnorodny repertuar jest gwarancją szampańskiej zabawy w rytmie pięknej muzyki. Zapraszamy do spędzenia tego wyjątkowego wieczoru, pełnego magii i ...niespodzianek.
Kierownictwo muzyczne i aranżacja: Paweł Zawada
Scenariusz i reżyseria koncertu: Joanna Nawrot-Maciejowska
31.12.2024, 18:00
Sala widowiskowa CKiS, ul. Wyszyńskiego 10, Tczew
Bilety: 160 zł
***
Monika Sendrowska - sopran
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku na wydziale instrumentalnym w klasie fortepianu prof . Bogdana Kułakowskiego oraz absolwentka z wyróżnieniem w klasie śpiewu dr hab. Alicji Rumianowskiej. W roku 2013 otrzymała stypendium rektora Akademii Muzycznej w Gdańsku . W 2008 roku ukończyła PSM I i II st. im. Fryderyka Chopina w Olsztynie w klasie fortepianu pani Marzeny Bieńkuńskiej i klasie śpiewu pani Izabeli Stefańskiej . Ukończyła również I st. w klasie skrzypiec Anny Mrachacz. Jako śpiewaczka doskonaliła swoje umiejętności w mistrzowskich kursach wokalnych, m.in . u prof. Henryki Januszewskiej, prof. Ryszarda Minkiewicza, prof. Izabeli Kłosińskiej, prof. Jadwigi Rappe, prof. Anny Radziejewskiej, Agaty Zubel, Aleksandry Chacińskiej, Teresy Żylis – Gary, prof . Heleny Łazarskiej, prof. Urszuli Kryger, dr Jacka Szymańskiego, Urszuli Borzdyńskiej oraz czynnie brała udział w Seminariach Barokowych u prof. P. Esswooda. W 2015 roku ukończyła dwusemestralne Podyplomowe Międzywydziałowe Studium Pieśni na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina.
W sierpniu 2010 roku brała udział w kursie muzyki współczesnej Erasmus IP Project w Tallinie. Pierwszy recital dyplomowy ze śpiewu to rola Despiny w operze Cosi fan tutte Wolfganga Amadeusza Mozarta, prowadzonej przez Rafała Kłoczko w reżyserii Krzysztofa Knurka w ramach „Świętojańskich nocy operowych”. Jej debiut operowy to partia Amora w studenckim spektaklu operowym Orfeusz i Eurydyka Christopha Willibalda Glucka w marcu 2013 roku.
Podczas 5. Letniej Akademii Śpiewu brała udział w V Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym „Impressio Art” – Sopot 2013, gdzie otrzymała Nagrodę Publiczności dla najpiękniejszego głosu z Trójmiasta. W listopadzie 2014 roku wystąpiła w spektaklu Gianni Schicchi wystawionego na deskach Opery Kameralnej w Warszawie, w ramach projektu Scena Młodych. We wrześniu 2015 roku uzyskała nagrodę dla głosu koloraturowego na X Międzynarodowym Konkursie Wokalnym ZŁOTE GŁOSY, a w listopadzie 2016 roku została finalistką IV Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju.
Karolina Sikora - mezzosopran
Urodziła się w Gdańsku, gdzie ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki (klasa śpiewu prof. Ryszarda Minkiewicza). Absolwentka Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu (dyplom z wyróżnieniem, klasa śpiewu prof. Ingrid Kremling). Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2004/2006) oraz prestiżowego programu stypendialnego DAAD w Niemczech (2007/2009). Brała udział w mistrzowskich kursach wokalnych prowadzonych m.in. przez: Rolando Panerai, Paula Esswooda, Larissę Gergievę, Ingrid Kremling, Angelę Denoke, Gerharda Kahrego, Margreet Honig, Richarda Crossa. Jest laureatką IV Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. L. Różyckiego w Gliwicach (I nagroda), VI Międzynarodowego Konkursu Wokalnego dla Młodych Śpiewaków Operowych im. N. Rimskiego-Korsakova w Sankt Petersburgu (III nagroda i 3 wyróżnienia), XXIII Międzynarodowego Konkursu Operetkowego im. R. Stolza w Hamburgu (II nagroda), Konkursu im. E. Meyer w Hamburgu (I nagroda). W 2006 roku została przyjęta do Studia Operowego przy Teatrze Maryjskim w Sankt Petersburgu.
Występowała m.in. z takimi dyrygentami jak Christoph Eschenbach, Andrés Orozco-Estrada, Thomas Hengelbrock, Tadeusz Kozłowski, Łukasz Borowicz, Lothar Koenigs, Friedrich Haider, Wojciech Michniewski, Krzysztof Penderecki, Jerzy Maksymiuk, Andriy Yurkevych, Carlo Montanaro, Kevin John Edusei.
Na scenie operowej (Staatstheater Lüneburg) debiutowała w roku 2009 rolą Jasia w operze Jaś i Małgosia Humperdincka. Następnie w Theater Forum w Hamburgu wykonywała partię Mère Marie w Dialogach karmelitanek Poulenca. Wzięła udział w produkcji scenicznej Pasji wg Świętego Jana Bacha w reżyserii Roberta Wilsona w koprodukcji z Operą w Kiel (Niemcy).
Od września 2009 roku związana jest z Operą Bałtycką. Występuje tam m.in. w spektaklach: Ariadna na Naxos Straussa (Kompozytor), Czarodziejski flet Mozarta (III Dama), Eugeniusz Oniegin Czajkowskiego (Olga), Otello Verdiego (Emilia), Carmen Bizeta (Mercedes), Ubu Rex Pendereckiego (Matka Ubu), Così fan tutte Mozarta (Dorabella), La Traviata Verdiego (Flora Bervoix), Straszny dwór Moniuszki (Jadwiga), Czarna maska Pendereckiego (Rosa Sacchi), Cavalleria Rusticana Mascagniego (Santuzza), Nabucco Verdiego (Fenena).
W 2015 roku zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie jako Olga w Onieginie Czajkowskiego w reżyserii Mariusza Trelińskiego, następnie w 2016 roku wystąpiła jako Maddalena w Rigoletto Verdiego w reżyserii Gilberta Deflo oraz w inscenizacji Czarodziejskiego fletu Mozarta w reżyserii Barrie Kosky’ego.
Współpracuje również z Operą na Zamku w Szczecinie, gdzie występuje w spektaklu Dokręcanie śruby (The Turn of the Screw) Brittena w roli Miss Jessel.
Za wybitne osiągnięcia artystyczne zdobyła nagrodę Miasta Gdańsk „Młody Twórca Kultury 2013”, Nagrodę Teatralną Miasta Gdańsk 2014 oraz Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury dla Najlepszej Śpiewaczki w roku 2014 za rolę Matki Ubu w Ubu Rex Krzysztofa Pendereckiego w reżyserii Janusza Wiśniewskiego.
Z dużym powodzeniem wykonuje także muzykę oratoryjno-kantatową, od dzieł baroku po muzykę współczesną. Występowała na wielu festiwalach i światowych scenach koncertowych w szerokim repertuarze oratoryjno-kantatowym oraz kameralnym: festiwal La Folle Journee au Japon Tokio; Tokio Opera City Concert Hall; Nagoya Aichi Culture Center; Osaka, The Symphony Hall; Kanazawa Ishikawa Concert Hall (Japonia), Mozarteum Brasileiro (São Paulo, Rio de Janeiro, Brazylia), Singapur, Victoria Concert Hall (Singapur), Shanghai Concert Hall wraz z Shanghai Symphony Orchestra (Chiny), Tel Aviv Opera House; Jerusalem The Henry Crown Hall (Izrael), Johannesburg, Linder Auditorium (RPA), Istanbul, Hagia Ireni Istanbul Festival (Turcja), Granada, Granada Festival; Santander, Sala Argenta (Hiszpania), Sun Moon Lake Festival (Tajwan), Rheingau Musik Festival (Niemcy), Händel-Festspiele, Dom Halle, (Niemcy), Bodenseefestival Konstanz (Niemcy).
Ponadto brała udział w festiwalach muzycznych: 48 Stagione Concertistica w Politeama Garibaldi w Palermo, Mikkeli Music Festival (Finlandia), Festiwal Emanacje (Kraków), Festiwal Muzyki Polskiej we Lwowie.
W sezonie artystycznym 2017/2018 mezzosopranistka zadebiutuje na zagranicznych scenach, m.in. w Teatrze Bolszoj w Moskwie oraz w Opéra Comique w Paryżu. Wraz z zespołem solistów Komische Oper Berlin wystąpi w spektaklach w reżyserii Barrie Kosky’ego podczas tournée w Japonii.
Karolina Sikora wielokrotnie uczestniczyła w koncertach prowadzonych przez Krzysztofa Pendereckiego w kraju i za granicą, wykonując utwory kompozytora: Credo, Siedem bram Jerozolimy, Dies Illa.
Emil Ławecki - tenor
Ukończył z wyróżnieniem studia na wydziale wokalnym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie profesora Ryszarda Karczykowskiego. Od roku 2014 był uczestnikiem Akademii Operowej działającej w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej. Jest laureatem I nagrody w III Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Mławie i nagrody w kategorii Młody Artysta Polski przyznanej przez Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga.
Jeszcze podczas studiów Emil Ławecki zadebiutował na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w studenckim przedstawieniu Snu nocy letniejBrittena oraz w Warszawskiej Operze Kameralnej jako Don Ottavio w Don GiovannimMozarta. W roku 2016 zadebiutował w Teatrze Wielkim w Łodzi w partii Cesarza w operze TurandotPucciniego pod dyrekcją Antoniego Wita. Następnie wystąpił jako Udolin w Spiskowcach Schuberta w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej.
Emil Ławecki występował w znaczących polskich ośrodkach muzycznych, m. in. w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Gorzowskiej, Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej, Filharmonii Świętokrzyskiej, Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, a także za granicą m. in.: w Czechach, Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Turcji.
W sezonie 2016/2017Emil Ławecki zaśpiewał u boku Edity Gruberovej w koncertowym wykonaniu NormyBelliniego, śpiewając partię Flavia w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej. Na tę scenę powrócił, debiutując w roli Tamina w Czarodziejskim flecieMozarta oraz jako Stach w Krakowiakach i góralach Stefaniego. W latach 2017-2019 był członkiem Międzynarodowego Studia Operowego w Komische Oper w Berlinie, gdzie śpiewał takie partie jak Tamino, Triquet w Eugeniuszu OnieginieCzajkowskiego czy Dancairo w CarmenBizeta. Artysta jest regularnie zapraszany do wykonywania roli Tamina w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej.
Angaże artysty wsezonie 2019/2020to między innymi partia Monostatosa w produkcji Czarodziejskiego fletu Barrie Kosky’ego w Makao i Taiwanie podczas tournée z Komische Oper Berlin, partia tenorowa w Requiem W. A. Mozart's w Tokyo Metropolitan Theatre oraz partia Tamina w Tokyo Bunka Kaikan w Japonii podczas tournée z Warszawską Operą Kameralną.
Kamil Pękala - baryton
Absolwent Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (2002–2007, klasa dr. hab. Leszka Skrla). Na jego repertuar składają się role operowe (m.in. Marcin i Stanisław w „Verbum nobile”, Jakub we „Flisie”, Maciej oraz Miecznik w „Strasznym dworze”, Dziemba w „Halce”, Moreles oraz Dancairo w „Carmen”, Figaro w „Cyruliku sewilskim”, Markiz w „Traviacie”, Sierżant Belcore w „Napoju miłosnym”, Leonard w „Comedy of the dump wife” czy Marcel w „Cyganerii”), a także arie Mozarta i Moniuszki.
Wystąpił jako solista na Festiwalu „Eurounionorchestries” w 2004, a od sezonu 2006–2007 jest solistą Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Współpracuje z Waldemarem Malickim, a w 2007 wziął udział w koncercie inaugurującym V Dni Fryderyka Chopina w Warszawie (Chopiniana).
Brał udział w kursach wokalnych prowadzonych przez Jadwigę Rappé, Paula Easwooda i Ryszarda Karczykowskiego.
Paweł Zawada
Pianista, kompozytor, uznany aranżer, pedagog Gdańskiej Szkoły Baletowej.
Joanna Nawrot-Maciejowska
Solistka Opery Wrocławskiej i Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Ukończyła z wyróżnieniem wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku — klasa śpiewu solowego prof. dra hab. Stanisława Daniela Kotlińskiego. Ukończyła studia wyższe na wydziale Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, ponadto studiowała w Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie śpiewu prof. Moniki Swarowskiej-Walawskiej.
Związana z Operą Bałtycką w Gdańsku jako solistka współpracująca. Dwukrotna stypendystka Stypendium Prezesa Rady Ministrów Rzeczpospolitej Polskiej. Uczestniczyła jako solistka w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Klasycznej na Białorusi (w latach 2016, 2017, 2018, 2019). W 2018 i 2019 roku występowała jako solistka podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Kameralnej Winterreise w Moskwie (Rosja). W 2018 roku uczestniczyła w Międzynarodowym Festiwalu Muzyka u źródeł w Lądku Zdroju. Jako solistka wystąpiła również na Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym im. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju.
W 2018 roku występowała na deskach Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Finalistka IV i V Międzynarodowego Festiwalu Piosenki Anna German w 2017 i 2018 w Warszawie. Wystąpiła podczas II Międzynarodowego Festiwalu Operetkowego im. Iwony Borowickiej Muzyka na Wiśle w Krakowie w 2019 roku.
W tym samym roku występowała również podczas XXVI oraz XXVIII Międzynarodowego Festiwalu Muzyczne Dni Drozdowo — Łomża, a także w XIX i XX Międzynarodowym Letnim Festiwalu Kultury i Sztuki w Helu. Była solistką podczas XXVI i XXVII Międzynarodowego Festiwalu im. Krystyny Jamroz w Busku Zdroju. Wystąpiła z recitalem pieśni polskich w Civica Scuola di Musica Claudio Abbado w Mediolanie oraz Casa Verdi, a także we Florencji. Debiutowała partią Krystynki w operetce Ptasznik z Tyrolu Karla Zellera wystawionej na deskach Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku oraz partią Vitelli w operze W. A. Mozarta Łaskawość Tytusa. Występuje w kraju i za granicą z repertuarem klasycznym — operowym i operetkowym oraz z repertuarem piosenek Anny German. Współpracuje z wieloma solistami, dyrygentami, artystami z kraju i ze świata. Otrzymała nagrodę Człowiek Roku 2016 w kategorii Debiut organizowanym przez dziennik Echo Dnia oraz wyróżnienie w kategorii Kultura.
W 2018 nominowana do nagrody osobowość roku województwa świętokrzyskiego w kategorii Kultura. Laureatka pierwszego miejsca w regionalnych eliminacjach do Międzynarodowego Festiwalu Piosenki Anna German w 2017 w Białymstoku. W 2018 otrzymała nagrodę specjalną w VII Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Mławie oraz wyróżnienie za wykonanie arii operowej Piotra Czajkowskiego.
W latach 2017–2018 występowała w Piwnicy pod Baranami w Krakowie. Gościła na scenach Narodowej Filharmonii Uzbekistanu w Taszkencie, Filharmonii Brzeskiej na Białorusi, Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w Olsztynie, Filharmonii Świętokrzyskiej w Kielcach, Filharmonii Częstochowskiej, Filharmonii Lubelskiej, Filharmonii Koszalińskiej, Filharmonii Bałtyckiej, Teatrze Polskim w Warszawie.
W koncertach i recitalach solowych występowała również w Niemczech, Włoszech i Białorusi. Ukończyła wokalne kursy mistrzowskie u wybitnych polskich pedagogów śpiewu operowego.
W repertuarze posiada partie operowe i operetkowe, muzykę sakralną, oratoryjną, pieśni. Współtworzy zespół BalticQuasideon Group, z którym koncertuje w Filharmoniach i salach koncertowych w Polsce i na świecie z autorskim programem pt. Anna German. Niezapomniana z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych i kameralnych. Nagrała pierwszą solową płytę wraz z zespołem i gościnnym udziałem orkiestry kameralnej TriCity pod dyrekcją Ariela Ludwiczaka z piosenkami Anny German.
W 2023 roku debiutowała jako solistka na scenie Opery Wrocławskiej. Jest dyrektorem artystycznym Małopolskich Dni Muzyki Wokalnej, Festiwalu Black Vinyl Classics, Mistrzowskich Kursów Wokalnych Mazovia Cantans oraz Festiwalu Amber Classics. W 2024 roku ukończyła studia na Wydziale Zarządzania UW na kierunku menedżer kultury.