Mimo technicznej możliwości uruchomienia starych rowerów, nowy operator - City Bike Global zdecydował o rozpoczęciu systemu z całkowicie nową flotą. Rowery dostarczone zostaną w ramach obowiązującej umowy, bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez samorządy. Propozycja hiszpańskiej spółki, która szykuje się do uruchomienia systemu rowerowego w ciągu najbliższego roku, podyktowana jest głównie troską o wizerunek systemu najwyższej jakości.
Co ze starymi rowerami?
Cześć rowerów z poprzedniej wersji systemu zostanie przekazana urzędnikom z gmin Obszaru Metropolitalnego, do wykonywania obowiązków służbowych. Z uwagi na konieczność serwisowania sprzętu i inne utrudnienia Urząd Miejski w Tczewie nie przyjął rowerów i w naszym mieście nie zobaczymy urzędników na rowerach.
Pozostałe pojazdy zostaną wystawione na sprzedaż. Baterie z rowerów elektrycznych Mevo 1.0 mają zostać przekazane studentom Politechniki Gdańskiej. To kolejne podejście Obszaru metropolitalnego do zbycia części systemu pierwszej edycji Mevo. Wcześniej na sprzedaż wystawiono zdemontowane z rowerów baterie i silniki. Zainteresowanie nimi było jednak bardzo małe. Ogółem dwie osoby kupiły dwa silniki i trzy baterie.
Jak to będzie?
Rowery Mevo będą jeździć po ulicach 16 gmin metropolii przez 6 lat. W Tczewie pojawi się 125 rowerów i 28 stacji. Jak wyjaśnia Grzegorz Pawlikowski z Urzędu Miejskiego w Tczewie, wszystkie stacje Mevo pozostaną w dotychczasowych miejscach.
Miesięczny abonament na korzystanie z nowego systemu ma kosztować 29,99 zł, a roczny 259 zł. W ramach obu będzie można każdego dnia skorzystać ze 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym lub 60 minut na rowerze elektrycznym. Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu - będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej lub na 48 godzin.
Napisz komentarz
Komentarze