Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 8 listopada 2024 08:28
Reklama

1 czerwca dzieci pociągiem jadą za darmo. Jakimi składami?

Jedna z kolejowych spółek ogłosiła, że w Dzień Dziecka najmłodsi mogą podróżować za darmo. Warto skorzystać z tej okazji promocyjnej i już teraz zaplanować wspólną podróż.
1 czerwca dzieci pociągiem jadą za darmo. Jakimi składami?

Autor: iStock

 

Dzieci do 4 roku życia nie muszą mieć biletu na przejazd pociągiem. 1 czerwca z tego przywileju będą mogły skorzystać również starsze. W Dzień Dziecka pojadą za darmo.

 

Dziecko musi mieć dokument

 

Promocyjna oferta dotyczy podroży po Polsce wszystkimi pociągami PKP Intercity w klasie 2. Uprawnione do skorzystania z niej są dzieci i młodzież do 16 roku życia. Darmowy bilet można pobrać w kasie biletowej lub w pociągu u konduktora (z wyjątkiem pociągów kategorii EIP, na które  bilet można pobrać jedynie w kasie).

– czytamy w komunikacie przewoźnika

 

Jest jeden warunek: dziecko musi mieć dokument potwierdzający jego wiek. Będzie konieczny podczas kontroli biletów.

 

Może to być dowód osobisty, paszport, legitymacja szkolna, a nawet książeczka zdrowia.

– wyjaśnia PKP Intercity

 

Przedziały dla najmłodszych

 

W pociągach Intercity znajdują się przedziały rodzinne, które są odpowiednio oznaczone i przeznaczone właśnie dla dzieci. 

 

Do rodzinnych podróży zachęcają zmodernizowane wagony COMBO, które istotnie poprawiają komfort podróży z najmłodszymi. Pojazdy posiadają dwa wydzielone przedziały dla opiekunów z dzieckiem. Są one przyjazne dla najmłodszych – ściany i wykładzinę podłogową zdobi grafika ze zwierzętami. Siedziska foteli łączą się ze sobą, dzięki czemu powstaje jedna płaszczyzna, która może być użyteczna np. podczas drzemki malucha. W przedziałach znajdują się gniazdka elektryczne i gniazdka USB, a toaleta wyposażona jest w przewijak dla dzieci.

– zachęca spółka

 

I dodaje, że nie pobiera opłat za zabranie ze sobą niezłożonego wózka dziecięcego.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama