Starosta Tczewski ogłosił nabór zgłoszeń kandydatów na członków Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych. Kadencja nowej Rady będzie czteroletnia i obejmie lata 2023-2027. Czas na zgłoszenia mija 9 czerwca.
Czym jest Rada?
Powiatowe społeczne rady do spraw osób niepełnosprawnych są obowiązkowymi organami opiniodawczo-doradczymi, które działają na podstawie art. 44b ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Dlatego starosta tczewski ogłasza nabór na kandydatów, spośród których wybierze członków Rady.
Kandydatów na członków Powiatowej Rady mogą zgłaszać: organizacje pozarządowe, fundacje oraz jednostki samorządu terytorialnego działające na terenie powiatu tczewskiego. Każdy uprawniony podmiot może zgłosić jednego kandydata na członka Powiatowej Rady. Kadencja rady, zgodnie z ustawą, trwa 4 lata.
Jak działa Rada?
Do zakresu działania Powiatowej Rady należy inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych i realizacji praw osób niepełnosprawnych; opiniowanie projektów powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych; ocena realizacji programów oraz opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez radę powiatu pod kątem ich skutków dla osób niepełnosprawnych.
Zgłoszenia do 9 czerwca
Kartę zgłoszenia kandydata na członka Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych wraz z oświadczeniem kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy dostarczyć do Starostwa Powiatowego w Tczewie, ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew, w terminie do 9 czerwca 2023 roku (w przypadku dokumentów wysłanych drogą pocztową lub kurierską decyduje data wpływu do Starostwa).
Ogłoszenie, karty zgłoszenia oraz druki oświadczeń dostępne są na stronie Powiatu Tczewskiego pod adresem:
Napisz komentarz
Komentarze