We flocie Mevo pozostanie 1000 już dostarczonych do Gdańska rowerów bez napędu, co do których nie ma żadnych zastrzeżeń. Decyzję o zmianie producenta elektryków podjął hiszpański operator Mevo.
Wstrzymane testy systemu
Od początku pojawiania się doniesień na temat problemów z funkcjonowaniem systemu w Sztokholmie, OMGGS był w stałym kontakcie z osobami odpowiedzialnymi za system. Pozwoliło to na bieżące monitorowanie pojawiających się usterek. 22 kwietnia operator wstrzymał działanie aplikacji mobilnej, co było jednoznaczne z zawieszeniem testów wewnętrznych Mevo 2.0 i pokrywało się w czasie ze sztokholmskimi trudnościami, tym z incydentami związanymi z pękaniem ram. W tym okresie wzmożono rozmowy z operatorem CBG i zaczęto pracować nad możliwymi rozwiązaniami.
Szukanie nowego dostawcy
24 kwietnia odbyło się spotkanie z przedstawicielami włoskiego producenta - firmą Vaimoo, która była odpowiedzialna za dostarczenie rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, a dzień później miało miejsce spotkanie z operatorem. City Bike Global przedstawił raport z francuskiego Ośrodka Ekspertyz Mechanicznych potwierdzający łamanie ram w rowerach ze wspomaganiem elektrycznym przy dużych obciążeniach. Analizując możliwe scenariusze działania, operator zaproponował wyłonienie nowego dostawcy rowerów, na którego przystał OMGGS.
Przed podjęciem ostatecznej decyzji, zażądaliśmy przedstawienia harmonogramu dostaw nowych rowerów, spotkania z potencjalnym producentem oraz szczegółowego raportu z ekspertyzy i wyników badań obciążeniowych ram nie tylko nowych rowerów, ale również rowerów klasycznych, które czekają w gdańskim magazynie na uruchomienie systemu.- mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo
28 kwietnia odbyło się spotkanie z producentem - firmą Segway, która potwierdziła dostępność rowerów i terminy dostaw.
Otrzymaliśmy również, wszelkie niezbędne certyfikaty ISO oraz badanie wytrzymałościowe nowych rowerów. Umożliwiło to zakontraktowanie nowego producenta przez operatora.
- dodaje Dagmara Kleczewska
To firma, która udostępnia już swój sprzęt w Stanach Zjednoczonych oraz w Europie (Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytani). Od 2021 roku odpowiada za 6000 tysięcy rowerów w Paryżu.
Jakie są rowery Segway?
Sprzęt od tej firmy charakteryzuje się o połowę mniejszą pojemnością akumulatora, dzięki czemu można przejechać na jednym doładowaniu dłuższą trasę. Rzeczozawca wykazał też, że rowery cechują się wysokiej klasy wodoodpornością. Dodatkowo rower posiada m. in. opony bezdętkowe, niewymagające wypełnienia powietrzem. O specyfikacji roweru mówił Grzegorz Pawlikowski, tczewski oficer rowerowy:
Jeździ się na nich wygodnie, są one solidniejszej konstrukcji. Też potwierdził to rzeczoznawca, który badał te rowery. [...] Siła wspomagania jest zdecydowanie większa, jest lepsze przyspieszenie na starcie roweru. Ten rower ma wiele takich usprawnień, gadżetów umilających jazdę.
- Grzegorz Pawlikowski
Uruchomienie systemu Mevo 2.0
W dniu 23 maja OMGGS podpisał z City Bike Global aneks do umowy zawartej w dniu 8 lutego 2022 roku, co powoduje, że w sierpniu bieżącego roku ponownie rozpoczęte zostaną wewnętrzne testy. Gdy będą przebiegały pomyślnie, we wrześniu operator udostępni system mieszkańcom Obszaru Metropolitalnego w ramach testów zewnętrznych. Po ich zakończeniu, gdy wszystko będzie jak przebiegało jak należy, system zostanie oddany do użytku mieszkańców.
Napisz komentarz
Komentarze