Wczoraj wystartował II etap testowy Mevo 2.0. W naszym mieście dostępna będzie połowa rowerów z planowanej floty. Połowę ze 125 rowerów - 70% elektrycznych i 30% tradycyjnych. Zamknięte grono (w tym m.in. dziennikarze czy urzędnicy) mają pierwsze przejazdy jednośladami za sobą. Od 13 września nowe Mevo jest dostępne dla mieszkańców. Pierwsze testy zewnętrzne są jednak ograniczone. Decyduje zasada kolejności.
Pierwsze 80 tysięcy osób, które zarejestrują się do systemu, zainstalują aplikację, będzie mogło korzystać z rowery nieodpłatnie. Jedyną opłatą na tym etapie jest opłata porządkowa. Kwota 10 złotych będzie pobierana za pozostawienie roweru poza stacją [...]
- Grzegorz Pawlikowski, tczewski oficer rowerowy
Czym jest drugi etap testów?
Drugi etap polega głównie na sprawdzeniu operatora, czy jest w stanie zapanować nad codziennym użytkowaniem pojazdów w mieście, czyli przykładowo z naprawami, wymianą baterii, relokacją czy funkcjonowaniem biura obsługi klienta.
Jeżeli tutaj będzie wszystko ok, to wtedy możemy przejść do etapu trzeciego, czyli tak naprawdę pełnego wdrożenia systemu i całej floty, będzie też funkcjonowała normalna odpłatność.
- Grzegorz Pawlikowski, tczewski oficer rowerowy
Grzegorz Pawlikowski powiedział na naszej antenie, kiedy można spodziewać się pojawienia wszystkich 125 rowerów:
Wersja optymistyczna jest taka, że ten trzeci etap ruszy od połowy, bądź początku października. Jeżeli dobrze pamiętam, to etap drugi musi funkcjonować minimum trzy tygodnie. Wariant pesymistyczny zakłada, że wprowadzenie Mevo nastąpi w połowie listopada
Napisz komentarz
Komentarze