Dzień Polskiej Muzyki
Fundacja Empower Poland wraz ze Stowarzyszeniem Autorów ZAiKS prowadzi projekt w celu zwrócenia uwagi Polaków na rodzimy rynek muzyczny. Jak wskazują statystyki fundacji, co roku obywatele kraju nad Wisłą przeznaczają coraz więcej pieniędzy na produkty z naszego kraju (oczywiście jeśli chodzi o dźwięki). Wzrost wydatków rok do roku wyniósł 28% w 2021 i 14% w 2022. Po raz pierwszy w historii Polska znalazła się w 20. największych rynków muzycznych świata
Co dzieje się 1 października?
Tego dnia już po raz kolejny zabrzmi wspólne pasmo radiowo-telewizyjne z tylko polską muzyką na antenach ponad 100 stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce, a także za granicą. Największe sklepy muzyczne i bileterie ponownie przygotowują dla fanów specjalne promocje na zakup płyt, kaset i biletów na koncerty oraz wyjątkowe spotkania z Artystami na żywo. Serwisy streamingowe aktywnie promują playlisty z polską muzyką oraz udostępniają swoim odbiorcom wiadomości o Dniu Polskiej Muzyki. W sieci kin studyjnych w całym kraju odbędą się przedpremierowe pokazy filmu muzycznego Na zawsze Melomani, a w serwisie MojeEkino.PL będzie można skorzystać z promocji na filmu o tematyce muzycznej. Ponadto w partnerskich sklepach z muzyką i książkami będzie można złapać promocje nie tylko na płyty, ale też książki o tematyce muzycznej. Z kolei producenci gier wideo będą promowali playlisty z polską muzyką z gier. Co więcej w wybranych miastach będzie można usłyszeć koncerty z polską muzyką, m.in. w klubach na terenie Fabryki Norblina w Warszawie. Podczas Dnia Polskiej Muzyki na antenach rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych będzie można także usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle czy też posłuchać audycji z wyjątkowymi muzycznymi gośćmi. DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI w wymiarze medialnym to także okazja do ciekawych rozmów z Artystami, wzruszeń z polską muzyką w tle i dyskusji z ekspertami o polskim rynku muzycznym, o jego aktualnej kondycji.
- Empower Poland
Czego i na czym słuchamy?
Jak powiedziała nam prezes Fundacji Empower Poland Anna Ceynowa, Polacy najczęściej zanurzają się w rytmach hip-hopu. Popularne jest także pop, najczęściej występujących w stacjach radiowych. Coraz tłumniej przechodzimy też do serwisów streamingowych. Coraz rzadziej natomiast wydzielamy sobie część budżetu na nośniki fizyczne, np. płyty CD. Choć fundacja podaje, że wzrósł rok do roku odsetek kupujących płyty winylowe (o 10%).
Całą rozmowę z Anną Ceynową, którą przeprowadził Dawid Komorowski, można wysłuchać tutaj...
Napisz komentarz
Komentarze