Rok malarstwa
W tym roku zajęcia poświęcone były malarstwu. W drugim roku warsztaty krążyć będą w zakresie tworzenia muzyki. Zaś w trzecim roku skoncentrują się na fotografii. Warsztaty malarskie odbywały się w Przemyślu i Tczewie. W każdym mieście trwały trzy dni i obejmowały temat krajobrazu i pejzażu miejskiego.
Projekt zrodził się z naszych wcześniejszych doświadczeń, że młodzież i nauczyciele bardzo dobrze reagują na warsztaty plastyczne, które są pewnym ciągiem edukacyjnym. Czyli od samych warsztatów poznanie nowych technik, powtórzenie czasem poprzez właśnie takie wydarzenie, jak wernisaż czyli eksponowanie wystawy wraz z katalogiem. To jest pokazanie młodemu twórcy, jak właściwie wygląda to od procesu twórczego, do jego prezentacji, jego droga zawodowa, przyszłość. Młodzież jest wspaniała, aktywna, bardzo twórcza. Nadaje energię naszym działaniom i pokazuje, że warto to robić. Co widać po tych pracach. Dla mnie osobiście, takim największym zaskoczeniem można powiedzieć jest to, że pierwszy raz udało nam się w jednym roku zrobić warsztaty w dwóch tematach, w dwóch miastach Polski.
- Joanna Tarnowska, Towarzystwo Projektów Edukacyjnych
Warsztaty dopełnione zostały mini podręcznikiem, który zawiera wskazówki, jak krok po kroku namalować krajobraz lub pejzaż. Program warsztatów był autorskim dziełem prowadzącego, wybitnego polskiego malarza średniego pokolenia, absolwenta warszawskiej ASP, urodzonego i zamieszkałego w Wilnie, prof. Roberta Bluja.
Zwieńczenie warsztatów
Zwieńczeniem warsztatów jest wystawa, którą można zobaczyć w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Tczewie. Można na niej obejrzeć prace wszystkich uczestników warsztatów z obu miast biorących udział w „Trzech dziedzinach Sztuki”.
Widać tutaj na tej sali, jak odmienna jest perspektywa i odmienne widzenie świata każdego z uczestników. Myślę, że także jesteśmy przyzwyczajeni idąc zawsze tymi samymi ulicami już mamy opatrzone widoki i spacer, na przykład z młodzieżą po Tczewie, pokazał gdy szłam z grupą, jak komentowali miasto i co tak naprawdę chcieliby namalować. Zaglądali w każdą dziurę i bardzo ciekawym i świeżym komentarzem opatrywali taką naszą codzienność. Każdy uczestnik jest talentem, każdy startuje z jakiegoś miejsca i w jakimś miejscu kończy i każdy czyni swój rozwój i w pewnym wymiarze osiąga sukces.
- Joanna Tarnowska, Towarzystwo Projektów Edukacyjnych
Napisz komentarz
Komentarze