Modernizacja ma obejmować obręb stacji Słupsk na dystansie od 128,6 do 135,1 km linii kolejowej nr 202. Prace mają być zrealizowane w ciągu 36 miesięcy, natomiast łączny koszt inwestycji ma się zamknąć w wysokości 691 milionów złotych.
Kobylnica Słupska także w obrębie robót
W granicach stacji Słupsk zakres prac obejmuje m.in.: kontynuację prac związanych z przebudową przejścia podziemnego pod torami oraz całkowitą przebudowę układu torowego. Ponadto wykonana zostanie wymiana nawierzchni z przebudową podtorza wraz z jego odwodnieniem, a także przebudowa sieci trakcyjnej. Ku uciesze zwłaszcza najstarszych podróżnych dokonać ma się modernizacja peronów, które zostaną podniesione do obecnego standardu o wysokości 76 centymetrów, co powinno w dużej mierze ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Projekt zakłada również remont 12 obiektów inżynieryjnych znajdujących się w ciągu remontowanego fragmentu linii nr 202, jak również budowę komputerowego systemu Lokalnego Centrum Sterowania. Na stacji mają się pojawić także nowe tory postojowe, które mogą zwiastować większą liczbę pociągów w bezpośredniej relacji do i z Słupska.
Zakres prac obejmuje także przebudowę przystanku osobowego oraz budowę nowego peronu na przystanku Kobylnica Słupska. Dotychczas przystanek ten obsługiwał tylko pociągi kursujące po linii nr 405 w kierunku Słupska i Piły. Po remoncie ma się to zmienić, a w Kobylnicy powinny zatrzymywać się także składy jeżdżące do Szczecina i Trójmiasta. Według Urzędu Transportu Kolejowego w ubiegłym roku wymiana dobowa pasażerów na przystanku mieściła się w przedziale 10-19 osób. Po finalizacji prac liczba ta powinna się znacznie zwiększyć.
Nowy tor do Lęborka stanie się faktem
Kolejną ważną informacją w kontekście wzrostu jakości usług kolejowych w naszym regionie jest zawarcie umowy na budowę drugiego toru kolejowego ze Słupska do Lęborka. Realizację tego projektu powierzono Przedsiębiorstwu Usług Technicznych Intercor, które na dystansie niecałych 50 kilomerów wybuduje nowe i zmodernizuje stare przystanki kolejowe. W projekcie ujęto także stworzenie nowych ciągów komunikacyjnych w obrębie przystanków oraz obiektów inżynieryjnych na trasie linii 202. Odnowiona zostanie również sieć trakcyjna i tory kolejowe. Dzięki tej inwestycji pokonanie odległości między Słupskiem a Lęborkiem skróci się o 10 minut.
Słupsk czeka na nowy dworzec
Ogłoszone inwestycje są dopełnieniem planu kolejowej rewitalizacji Pomorza Środkowego. Już teraz podjęto pierwsze prace związane z budową nowego dworca w Słupsku, którego otwarcie planowane jest za 3 lata. Póki co nowy budynek rodzi wiele kontrowersji przez styl architektoniczny w jakim został zaprojektowany. W opinii mieszkańców nie wpisuje się on bowiem w okoliczną architekturę. Przypomnijmy, że obecny dworzec w Słupsku to relikt PRLu, który został wybudowany na zgliszczach zniszczonego przez Armię Czerwoną przedwojennego budynku. Wielu czeka na moment, w którym konstrukcja wzniesiona po wojnie przejdzie do historii, jednak na nieszczęście podróżnych wykonanie nowej budowli może się opóźnić przez problemy z układem elektrycznym starej stacji, które wyszły na światło dzienne przy tworzeniu dworca tymczasowego.
Napisz komentarz
Komentarze