Nowa sieć – jak podały Wiadomoscihandlowe.pl – powstanie na bazie marek Abc, Groszek i Euro Sklep. Eurocash nie zamierza jednak rezygnować z tych nazw, bo jak mówią przedstawiciele firmy, są one rozpoznawalne dla klienta i przez to cenne.
Natomiast szyld Moje Sklepy pojawi się jako element dodatkowy na elewacjach placówek trzech wspomnianych sieci.
Według Business Insider nowa sieć pod względem liczby placówek od początku będzie jednym z liderów. Jeśli bowiem zsumujemy sklepy Groszek, Euro Sklepy i ABC, to będzie ona liczyła ponad 10 tys. punktów.
Również pod względem przychodów Moje Sklepy są na rynku w grupie liderów. W ubiegłym roku placówki połączone w Moje Sklep (Abc, Groszek i Euro Sklep) osiągnęły 20 mld zł. Lokuje to co prawda nową sieć za Biedronką i Lidlem, ale już przed Dino i Żabką. Oznacza to, że Moje Sklepy staną się trzecią siecią na rynku detalicznym w Polsce.
Na rynku jest już również dostępna aplikacja mobilna Moje Sklepy.
Kto ma ile sklepów
Na koniec czerwca Eurocash miał 15,6 tys. sklepów własnych (w tym Abc, Groszek i Euro Sklepy).
Biedronka na koniec września miała 3473 sklepy, a Lidl – 850. Do końca roku ma być ich 900.
Dino na koniec września miał 2340 sklepów, a Żabka ponad 9400. Rok chce zakończyć 10 tys. punktów z żabka na szyldzie.
Napisz komentarz
Komentarze