Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 5 listopada 2024 19:24
Reklama

Nie przywiązujemy się do operatorów naszych komórek. Liczy się dobra oferta

Chętnie zmieniamy operatorów naszych komórek. Pokazał to ubiegły rok, kiedy z sieci do sieci przeniesiono blisko 400 tys. numerów. Mocno odczuła to jedna z sieci.
Nie przywiązujemy się do operatorów naszych komórek. Liczy się dobra oferta

Autor: iStock

 

Urząd Komunikacji Elektronicznej – jak podała next.gazeta.pl – opublikował nowy raport. Pokazuje on, że w ubiegłym roku wyjątkowo chętnie zmienialiśmy operatorów. Spójrzmy na liczby. 

 

Co się działo wśród największych?

 

W IV kwartale 2023 r. w sieciach mobilnych przeniesiono łącznie blisko 380 tys. numerów, o 2,6 tys. więcej niż w III kwartale. Dwóch z 4 największych operatorów komórkowych zakończyło go na minusie:

 

Straciły:

  • Orange Polska – ponad 13 tys. użytkowników, 
  • Polkomtel (Plus) – ponad 54,5 tys. 

 

Zyskały:

  • • T-Mobile ponad 9,3 tys. użytkowników,
  • P4 (Play) – 31,8 tys.

 

Wielki przegrany

 

Dane za cały 2023 r. potwierdzają po raz kolejny, że Polacy nie przywiązują się do swoich operatorów. Łącznie bowiem przeniesiono prawie 1,5 mln numerów, o ponad 106 tys. więcej niż w 2022 r.

 

Również z punktu widzenia całego roku straciły:

  • Orange Polska – 44,9 tys. użytkowników 
  • Polkomtel (Plus) – 207 tys. użytkowników; to największy przegrany 2023 r.

 

Zyskały natomiast: 

  • T-Mobile – 32,7 tys. numerów,
  • P4 (Play) – 124 tys. użytkowników.

 

Operatorzy czekają na takich klientów

 

Skala zjawiska rośnie od kilku lat. Wynika głównie z większej świadomości klientów, że zmiana operatora nie oznacza już utraty numeru.

- Łukasz Dec, redaktor naczelny Telko.in

 

I przypomniał, że kiedyś najlepsze oferty operatorzy przygotowywali z myślą o nowych klientach sieci. Dzisiaj czekają na klientów przenoszących do nich swoje numery z sieci konkurencyjnych. Dlatego…

 

Przenoszenie numerów zwyczajnie opłaca się konsumentom wrażliwym na niską cenę usług i sprzedawanych z nimi telefonów.

- Łukasz Dec, redaktor naczelny Telko.in


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama