Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 26 listopada 2024 00:47
Reklama

100 tysięcy złotych na zakupy. Tyle wyciągnęli już z butelkomatów klienci Lidla

Lidl wstawił do sklepów butelkomaty, do których można wrzucać objęte kaucją zużyte butelki. Tak przygotowuje swoich klientów do zmian związanych z wprowadzeniem systemu kaucyjnego.
100 tysięcy złotych na zakupy. Tyle wyciągnęli już z butelkomatów klienci Lidla

Autor: Canva

 

Wprowadzenie tego systemu zaplanowano na 1 stycznia 2025 roku. Wymusiła to unijna dyrektyw tzw. plastikowa (Single Use Plastic – SUP). Jej celem jest zwiększanie selektywnej zbiórki odpadów. 

 

Idziesz do sklepu i zarabiasz

 

Lidl pilotażowo zainstalował już 21 butelkomatów, głównie w Poznaniu i okolicach. Klientom to rozwiązanie przypadło do gustu. 

Do urządzeń trafiło już ponad 2 miliony butelek. Ta aktywność przełożyła się na wydanie voucherów o łącznej wartości 100 tys. zł (każda butelka to 5 gr na zakupy). Tyle do grudnia ubiegłego roku „zarobili” klienci sieci.

 

Zacznie się za rok 

 

Od 1 stycznia 2025 roku system kaucyjny zobowiąże sklepy o powierzchni większej niż 200 mkw. do przyjmowania zużytych opakowań. Mniejsze placówki nie będą miały takiego obowiązku. W ich przypadku będzie to dobrowolna decyzja. Tyle że i tak będą musiały pobrać kaucję od objętych nią produktów.

Lidl, podobnie jak inne sklepy wielkopowierzchniowe, będzie musiał sprostać tym wymaganiom. Dlatego sieci handlowe już teraz intensywnie pracują nad przygotowaniem się do nadchodzących zmian, wprowadzając m.in. butelkomaty. 

 

Jaką kaucję i za za jakie butelki zapłaci klient?

 

Zgodnie z przyjętymi przepisami system kaucyjny obejmie: 

• butelki z tworzyw sztucznych jednorazowego użytku o pojemności do 3 l, 

• butelki szklane wielokrotnego użytku o pojemności do 1,5 l,

• puszki metalowe o pojemności do 1 l. 

Do każdego z tych opakowań – niezależnie od jego rodzaju – zostanie doliczona kaucja w wysokości 50 gr. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama