Testy rozpoczęły się w Tczewie i kilku innych miastach na Pomorzu. Jest to część międzynarodowego projektu Interconnect, o którym rozmawialiśmy z Katarzyną Wośko z firmy Innobaltica, zajmującej się wdrażaniem systemu na terenie województwa pomorskiego.
Projekt zakłada, że pasażer, który przyjeżdża na teren Pomorza i w drugą stronę, na teren regionu Blekinge w Szwecji, będzie mógł się swobodnie poruszać transportem publicznym na podstawie zintegrowanego biletu.
Pilotaż prowadzony jest na dwóch trasach - jedna linia łączy Słupsk z Trójmiastem, druga Starogard Gdański z Trójmiastem, a dokładniej z terminalem portowym w Gdyni. W pierwszym etapie w autobusach, trolejbusach, tramwajach i pociągach zawieszane są specjalne uchwyty dla pasażerów. Na każdym z nich znajduje się naklejka z kodem QR i z tagiem NFC, które przekierowują, np. na stronę internetową wyjasniającą na czym polega pilotaż.
Poza pasażerami, którzy będą sczytywać smartfonami te elementy, na trasy w przyszłym miesiącu wyjadą testerzy wyposażeni w specjalne aplikacje mobilne. Ich zadaniem będzie sprawdzanie wybranych funkcjonalności systemu, poprzez wykonywanie określonych zadań. Dzięki temu zostanie przeprowadzona szczegółowa cyfrowa inwentaryzacja m.in. przystanków czy czasów odjazdu.
Testerzy będą podzieleni na dwie grupy. Zatrudnieni testerzy zawodowi będą podróżować przez osiem godzin dziennie i wykonywać określone czynności. Pozostali będą sprawdzać funkcjonalność systemu przy okazji swoich codziennych obowiązków. Osoby zainteresowane byciem testerami mogą przesyłać zgłoszenia mailowo na adres [email protected].
W trzecim etapie pilotażu testerzy będą się poruszać trasą międzynarodową - do terminalu promowego w Gdyni, przez Bałtyk, na teren Blekinge.
Pilotaż potrwa do końca przyszłego roku. Docelowo system ma działać od połowy 2020 roku. Zintegrowany bilet będzie dostępny poprzez aplikację mobilną, a w kolejnych etapach wypuszczone zostaną specjalne karty miejskie i inne systemy identyfikacji pasażerów.
Napisz komentarz
Komentarze