Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 1 listopada 2024 13:10
Reklama

W Policji rusza pilotażowy projekt. Na czym polega?

Przyjmowanie są zgłoszenia dotyczących dzieci ze specjalnym priorytetem.
  • Źródło: www.gov.pl
W Policji rusza pilotażowy projekt. Na czym polega?

Autor: www.gov.pl

 

Komenda Główna Policji uruchomiła pilotażowy projekt, w ramach którego osoba zgłaszająca zaginięcie dziecka będzie mogła bezpośrednio połączyć się telefonicznie z dyżurnym danej komendy wojewódzkiej Policji.  Odbędzie się to przy pomocy specjalnego telefonu (tzw. „sztywne łącze”). W stacjonarne aparaty telefoniczne, umożliwiające takie połączenie, zostały doposażone jednostki Policji w województwach małopolskim i opolskim, w których 5 marca br. uruchomiony został pilotaż tego projektu.

 

Zgłoszenia dotyczące dzieci ze specjalnym priorytetem
 

Wychodząc naprzeciw społecznym oczekiwaniom, a także w kontekście tragedii, która wydarzyła się w Andrychowie, Komenda Główna Policji powołała specjalny zespół, który ma opracować i wdrożyć koncepcje podniesienia standardów obsługi zdarzeń mogących powodować zagrożenie dla życia lub zdrowia dzieci. Chodzi o sytuacje, gdy trzeba zapewnić szybkość i efektywność obiegu informacji. Planuje się, że w ciągu 3 miesięcy przeprowadzona zostanie ewaluacja projektu. Ocena zostanie zakończona sprawozdaniem.

 

Specjalny telefon tzw. „sztywne łącze”
 

Jednostki Policji w województwach małopolskim i opolskim zostały doposażone w stacjonarne telefony, za pomocą których będzie można bezpośrednio połączyć się z dyżurnym komendy wojewódzkiej Policji (tzw. „sztywne łącze”). Jest to specjalny telefon, który pełni funkcję pomocniczą w podejmowaniu niezwłocznych działań przez Policję.

 

Będzie to możliwe w sytuacji:

 

  • odmowy przyjęcia lub opieszałości w przyjęciu przez Policję zawiadomienia o zdarzeniu mogącym powodować zagrożenie dla życia lub zdrowia dzieci (także w przemocy domowej); 
  • próby odesłania zawiadamiającego o zaginięciu dziecka do innej jednostki Policji; 
  • zwłoki w podejmowaniu przez Policję czynności poszukiwawczych po przyjęciu zawiadomienia o zaginięciu; 
  • braku kontaktu z prowadzącym sprawę, a jednocześnie braku wiedzy na temat przebiegu prowadzonych czynności. 
     

Pilotaż obejmie łącznie 79 jednostek organizacyjnych Policji z całodobową służbą dyżurną (59 jednostek w województwie małopolskim i 20 w województwie opolskim).

 

Kampania informacyjna 

 

W Komendzie Głównej Policji opracowano także plakat i ulotkę zawierające informację o numerach telefonów obsługiwanych przez instytucje/organizacje, które udzielają wsparcia i pomocy młodym ludziom. Plakaty i ulotki można znaleźć w pomieszczeniach recepcyjnych wszystkich jednostek organizacyjnych Policji. Policjanci przekazują także te materiały w szkołach podczas spotkań dotyczących profilaktyki społecznej oraz ds. nieletnich. Ponadto, na portalu policja.pl udostępniono zakładkę dotyczącą telefonów zaufania. Ze strony można też pobrać plakat i ulotkę informacyjną.  


Wszystkie informacje znajdziecie na stronie 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama