Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklamahttps://www.radiotczew.pl/artykul/16835,zbuduj-sukces-swojej-firmy-razem-z-nami-postaw-na-promocje-i-reklame-w-portalu-radiotczew-pl
poniedziałek, 23 grudnia 2024 21:02
Reklama

Polacy nie chcą jeździć autobusami. O wiele bardziej wolą swój samochód

Polacy są przywiązani do samochodów bardziej niż większość Europejczyków. Z aut korzystamy chętniej zarówno podczas dojazdów do pracy, jak i w czasie urlopów.

Autor: Canva

 

Przejeżdżamy rocznie średnio 15 tys. km. To o 17 proc. więcej niż mieszkańcy innych krajów Europy.

 

Mamy dużo starych aut 

 

Ta tendencja znajduje odzwierciedlenie w raporcie międzynarodowej firmy doradczej Arthur D. Little, do którego dotarła „Rzeczpospolita”. W 2021 roku w Polsce zarejestrowanych było blisko 26 mln pojazdów, co daje nam czwarte miejsce w UE. W tym samym roku nasz kraj był unijnym liderem pod względem liczby osobówek (687) przypadającej na 1000 mieszkańców. 

Niestety miłość Polaków do motoryzacji nie idzie w parze z jej jakością. Większości z nas nie stać na auto z salonu. Musimy więc zadowolić się samochodami z drugiej ręki. 

W 2021 roku Polska miała najwyższy we wspólnocie europejskiej odsetek samochodów osobowych powyżej 20 lat. W Polsce było zarejestrowanych 37,1 proc. osobówek w wieku 10-20 lat, a zaledwie 4,9 proc. to auta mające nie więcej niż 2 lata. 

 

Wolimy samochód niż autobus czy pociąg

 

Polacy wolą samochody prywatne m.in. z powodu słabo rozwiniętego transportu publicznego, w tym z ograniczonej oferty połączeń kolejowych oraz nierozwiniętej lub nieobecnej sieci transportu miejskiego w wielu miastach. 

Braki w infrastrukturze to główna przyczyna, z powodu której tylko mniej niż 1 proc. polskich kierowców planuje zrezygnować z własnego auta.

Ponad jedna piąta badanych w Polsce uważa, że samochody będą jeszcze ważniejsze za 10 lat. W innych krajach europejskich tę opinię podziela 15 proc. ankietowanych.

 

Rząd chce to zmieniać

 

Rząd planuje wprowadzić zmiany, które nie obciążałyby nadmiernie najmniej zamożnych kierowców.

Jak poinformowała w „Fakcie” szefowa Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz, planowane jest usunięcie z KPO podatku od samochodów spalinowych oraz wyprofilowanie opłaty rejestracyjnej. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama