Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 2 listopada 2024 07:16
Reklama

Polak idzie na zakupy… do internetu. Jak często, ile wydaje, co kupuje?

W Polsce prawie każdy dom (według GUS 93,3 proc.) ma dostęp do Internetu. Dlatego coraz więcej osób – zamiast fatygować się do sklepu – robi zakupy online.
Polak idzie na zakupy… do internetu. Jak często, ile wydaje, co kupuje?

Autor: Canva

 

Czego najczęściej szukamy w sklepach internetowych i co w nich kupujemy? Zbadała to agencja Samoseo

 

Jakie są wnioski z tego badania? 

 

Że 75,8 proc. spośród nas kupuje w internecie  co najmniej kilka razy w miesiącu. Droższe rzeczy chętniej kupują mężczyźni. 65,9 proc. jest w stanie wydać na jeden produkt więcej niż 3000 zł. Wśród kobiet jest ich 48,4 proc.

Gdy mowa o niższych kwotach, tendencja jest odwrotna. Poniżej 2999 zł wydało na jeden produkt 51,6 proc.  (w porównaniu do 34,1% mężczyzn).

Co trzeci ankietowany (30,9 proc.) zostawia w sklepach internetowych od 1000 do 1999 zł miesięcznie, natomiast co 10 Polak (10,2 proc.) wydaje mniej niż 100 zł miesięcznie.

 

Kto najczęściej kupuje w Internecie?

 

Jeśli chodzi o to, kto najczęściej chodzi na zakupy do Internetu, to wiodącą grupę stanowią osoby w wieku od 30 do 39 lat. Kupują nawet kilka razy w tygodniu.

Jaka rekomendacja jest dla nas ważna, zanim zrobimy zakupy online?

  • 90,2 proc. badanych uznało, że ważna jest dla nich opinia innych kupujących w internecie.
  • 53 proc. wskazało cenę jako główne kryterium wyboru.

A co najchętniej Polacy kupują online?

  • 13,8 proc. wskazało sprzęt RTV/AGD,
  • 12,1 proc. – produkty z kategorii zdrowie i uroda,
  • 10,8 proc. – książki, 
  • 9,9 proc. – sport,
  • 9,8 proc. – produkty spożywcze,
  • 9,5 proc. – upominki i akcesoria,
  • 9,2 proc. – moda,
  • 8,2 proc. – dom i ogród,
  • 6,6 proc. – motoryzacja,
  • 5,1 proc. – artykuły dziecięce,
  • 5 proc. – produkty dla zwierząt.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama