Czego najczęściej szukamy w sklepach internetowych i co w nich kupujemy? Zbadała to agencja Samoseo.
Jakie są wnioski z tego badania?
Że 75,8 proc. spośród nas kupuje w internecie co najmniej kilka razy w miesiącu. Droższe rzeczy chętniej kupują mężczyźni. 65,9 proc. jest w stanie wydać na jeden produkt więcej niż 3000 zł. Wśród kobiet jest ich 48,4 proc.
Gdy mowa o niższych kwotach, tendencja jest odwrotna. Poniżej 2999 zł wydało na jeden produkt 51,6 proc. (w porównaniu do 34,1% mężczyzn).
Co trzeci ankietowany (30,9 proc.) zostawia w sklepach internetowych od 1000 do 1999 zł miesięcznie, natomiast co 10 Polak (10,2 proc.) wydaje mniej niż 100 zł miesięcznie.
Kto najczęściej kupuje w Internecie?
Jeśli chodzi o to, kto najczęściej chodzi na zakupy do Internetu, to wiodącą grupę stanowią osoby w wieku od 30 do 39 lat. Kupują nawet kilka razy w tygodniu.
Jaka rekomendacja jest dla nas ważna, zanim zrobimy zakupy online?
- 90,2 proc. badanych uznało, że ważna jest dla nich opinia innych kupujących w internecie.
- 53 proc. wskazało cenę jako główne kryterium wyboru.
A co najchętniej Polacy kupują online?
- 13,8 proc. wskazało sprzęt RTV/AGD,
- 12,1 proc. – produkty z kategorii zdrowie i uroda,
- 10,8 proc. – książki,
- 9,9 proc. – sport,
- 9,8 proc. – produkty spożywcze,
- 9,5 proc. – upominki i akcesoria,
- 9,2 proc. – moda,
- 8,2 proc. – dom i ogród,
- 6,6 proc. – motoryzacja,
- 5,1 proc. – artykuły dziecięce,
- 5 proc. – produkty dla zwierząt.
Napisz komentarz
Komentarze