Spółka PKP PLK ma w planach zwiększenie przepustowości linii kolejowej na trasie Tczew-Gdynia poprzez dobudowanie dwóch dodatkowych torów. Są też dwie wiadomości dotyczące stacji kolejowej w Tczewie.
Dobre i złe wiadomości
Dobra wiadomość jest taka, że na peronach miałyby się pojawić zadaszenia podobnie, jak na największych stacjach. Zła jest taka, że poczekamy na to wiele, wiele lat. Ponad 10 lat temu spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizowała stację Tczew. Aktualnie firma planuje kolejne działania związane zarówno ze stacją jak i z linią w kierunku Trójmiasta.
Przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej dla zadania pod nazwą "Zwiększenie przepustowości ciągu Tczew-Gdynia". Prace projektowe w ramach tego projektu przewidują między innymi: zwiększenie funkcjonalności peronów na stacji Tczew poprzez zabudowę tak zwanych wiat sektorowych, czyli zadaszenia na pełnej szerokości peronów.
- Przemysław Zieliński, rzecznik PKP PLK
Obecne wiaty są niepraktyczne, ich rozmiar jest zbyt mały aby dobrze chroniły podróżnych przed trudnymi warunkami pogodowymi, jak deszcz czy śnieg. Nie obejmują też całości powierzchni peronów. Ponadto znajdują się daleko od zejścia na perony. W efekcie podczas złej pogody pasażerowie znajdują schronienie nie pod wiatami, a w środku przejścia nadziemnego. Dopytaliśmy przedstawiciela PKP PLK, dlaczego spółka nie pomyślała o zadaszeniu sięgającym zejścia na perony ponad 10 lat temu, podczas poprzedniej modernizacji?
Podczas modernizacji stacji Tczew zrealizowanej w latach 2009-2012, zbudowano wiaty peronowe wzorowane na innych stacjach i przystankach, które zostały przebudowane w ramach prac na linii nr 9 łączącej Warszawę z Trójmiastem. Wielkość tych gwiazd została wówczas dostosowana do prognozowanej liczby podróżnych oraz do rozmiaru poprzednich wiat.
- Przemysław Zieliński, rzecznik PKP PLK
Zadanie polegające na zwiększeniu przepustowości ciągu Tczew - Gdynia, jak sama nazwa na to wskazuje, nie będzie dotyczyło jedynie wybudowania większych wiat w Tczewie. Celem będzie przede wszystkim dobudowa torów w taki sposób, by na całym odcinku z Tczewa do Trójmiasta pociągi miały do dyspozycji cztery tory. Obecnie istnieją fragmenty z zaledwie dwoma torami, przez co trasa z Tczewa do Gdańska na mapie kolejowej uchodzi za problematyczne, wąskie gardło. Planowane zmiany brzmią dla pasażerów z Tczewa bardzo korzystnie. Problem w tym, że muszą oni uzbroić się w dużą cierpliwość. Inwestycja nie zostanie szybko zrealizowana.
Napisz komentarz
Komentarze