Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:07
Reklama

Pracownicy: koszyki sklepowe lepią się od brudu. Sieć: wszystko jest w porządku

Lepki, brudny, pełen resztek – takie bardzo często bywają koszyki w sklepach. W końcu dzień w dzień dotykają ich tysiące ludzi.
Pracownicy: koszyki sklepowe lepią się od brudu. Sieć: wszystko jest w porządku

Autor: Canva

 

Wielu klientów zastanawia się, jak często i czy w ogóle sieci handlowe dbają o czystość wózków sklepowych. Odpowiedzi przedstawicieli największych sieci handlowych różnią się od tych, których udzielają pracownicy.

 

Sklepy zaklinają rzeczywistość?

 

Przedstawiciele sieci handlowych, takich jak Biedronka, Aldi czy Kaufland, zapewniają, że wózki i koszyki są regularnie czyszczone. 

W Biedronce podobno koszyki są myte na bieżąco ze świeżych zabrudzeń, a dwa razy dziennie oczyszczane z folderów, paragonów i woreczków. Dodatkowo, raz w miesiącu zewnętrzne firmy przeprowadzają kompleksowe czyszczenie. 

Podobnie jest w Aldi – obsługa sklepu regularnie czyści wózki, a dwa razy do roku odbywa się ich gruntowne mycie i dezynfekcja przy użyciu specjalistycznego sprzętu.

Kaufland twierdzi, że czyszczenie i wózków, i koszy odbywa się codziennie rano i może być powtórzone w ciągu dnia, jeśli zajdzie taka konieczność. Dodatkowo gruntowne mycie i dezynfekcję sieć zleca minimum raz w miesiącu. Usługę profesjonalnego czyszczenia wykonuje zewnętrzna firma.

 

„Samo się wyczyści”

 

Relacje pracowników sklepów często malują zupełnie inny obraz. Jeden z pracowników sieci Kaufland we Wrocławiu w rozmowie z serwisem Bankier.pl przyznał, że wózkom nie poświęca się zbyt wiele uwagi. „Jak się pobrudzą, to wycieramy” – mówi. 

Pracownik Aldi przyznał z kolei, że myciem wózków zajmuje się firma zewnętrzna, ale tylko „gdy jest taka potrzeba”. 

Najbardziej krytyczna jest opinia pracownika Biedronki, który stwierdził, że wózki i koszyki nigdy nie są myte, a ich czyszczenie odbywa się na zasadzie „samo się wyczyści”.

 

Klienci muszą sami to ocenić

 

Różnice między oficjalnymi komunikatami a relacjami pracowników budzą pytania o standardy higieny w sklepach. Czy sieci handlowe robią wystarczająco dużo, aby zagwarantować czystość wózków, z których korzystają tysiące ludzi każdego dnia? 

Dla klientów, którzy codziennie stykają się z tym problemem, odpowiedzi na te pytania są ważne dla bezpieczeństwa podczas zakupów. Na razie nie sposób jednoznacznie rozstrzygnąć, kto ma rację. Klienci muszą sami wyrobić sobie opinię.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama