Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 4 listopada 2024 23:30
Reklama

Znamy opnie rowerzystów o Tczewie

Ruch rowerowy w Tczewie cieszy się rosnącym zainteresowaniem w kontekście zrównoważonej mobilności miejskiej.
Znamy opnie rowerzystów o Tczewie

Autor: Aleksandra Kęprowska

W ramach strategii rowerowej miasta do 2030 roku, przeprowadzono badanie ankietowe, aby zrozumieć potrzeby i zachowania lokalnych rowerzystów.

 

Charakterystyka rowerzystów


Badanie objęło 522 osoby, z przewagą mężczyzn (57%) i największą reprezentacją w grupie wiekowej 35-44 lata. Respondenci korzystają z różnych typów rowerów, przy czym najpopularniejszymi były rowery górskie i miejskie. Większość z nich mieszka w Tczewie, głównie na osiedlach Suchostrzygi i Stare Miasto.

 

Zachowania i preferencje rowerzystów


Większość badanych (75,9%) regularnie korzysta z roweru, głównie w celach rekreacyjnych (75,7%) oraz jako środek transportu do pracy (56,3%). Popularne trasy rowerowe w Tczewie obejmują ulicę Wojska Polskiego i Gdańską. Badani podkreślali, że rower jest dla nich istotny ze względów zdrowotnych i komfortu, choć 59,2% zwróciło uwagę na brak spójnej infrastruktury rowerowej.

 

Infrastruktura i bezpieczeństwo


Respondenci ocenili stan techniczny dróg rowerowych w Tczewie jako dobry, choć wskazali na potrzebę rozwoju infrastruktury, szczególnie na ulicach 30-go Stycznia, Bałdowskiej i Wojska Polskiego.

 

źródło: Aleksandra Kęprowska

 

 Zdecydowana większość (87%) badanych nie odczuła wpływu bezpłatnej komunikacji miejskiej na częstotliwość korzystania z roweru.

 

Wybrane problemy


Wskazano na potrzebę poprawy bezpieczeństwa na przejazdach rowerowych, szczególnie na ul. Saperskiej i Wojska Polskiego. Respondenci zauważyli również brak odpowiedniej edukacji dotyczącej zabezpieczeń rowerowych oraz przepisów ruchu drogowego. Badanie wykazało, że ruch rowerowy w Tczewie ma duży potencjał rozwoju, szczególnie jeśli poprawi się spójność infrastruktury i bezpieczeństwo na drogach.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama