Że tak jest, potwierdza badanie Biostatu z tego roku. Dla 68,5 proc. respondentów warunki hodowli kur są decydujące przy wyborze jaj. Dlatego…
…coraz więcej firm transparentnie informuje o pochodzeniu jaj w składzie swoich produktów i o postępach w wycofywaniu jaj z chowu klatkowego. Żeby klienci mogli dokonywać świadomych wyborów.
– podkreśla Maria Madej ze Stowarzyszeniu Otwarte Klatki
Kryteria rankingu
Stowarzyszenie Otwarte Klatki przygotowało ranking piekarni, które rezygnują z używania jajek klatkowych. Brano pod uwagę te, które mają ponad 10 lokali.
Wśród kryteriów znalazły się m.in. informowanie przez firmę o postępach w wycofywaniu jaj klatkowych czy posiadanie polityki wycofywania „trójek” i jej upublicznianie.
Liderem rankingu zostały Piekarnie Cukiernie Putka, które nie stosują jaj klatkowych w produkcji od ubiegłego roku.
A oto cały ranking Stowarzyszenia Otwarte Klatki:
Piekarnie Cukiernie Putka – 100 pkt.
Inter Europol Piekarnia Szwajcarska – 95 pkt.
Piekarnia Oskroba – 95 pkt.
Piekarnia Grzybki – 70 pkt.
Piekarnia Lubaszka – 50 pkt.
Spółdzielnia Piekarsko-Ciastkarska w Warszawie – 35 pkt.
Piekarnia Familijna – 30 pkt.
Piekarnia i cukiernia Pod Strzechą – 25 pkt.
Gorąco Polecam Smaki z Piekarni – 20 pkt.
Cukiernia Sowa – 15 pkt
Wydłuża się lista firm wycofujących jaja klatkowe
W Polsce – jak podaje Stowarzyszenie Otwarte Klatki – już 168 firm zadeklarowało wycofywanie jaj klatkowych z produkcji lub oferty. Spośród nich 42 proc. wprowadziło te zobowiązania w życie. Bo widzą, jak reagują ich klienci.
Sklepy też już to robią
Dobre wieści są także dla konsumentów kupujących w sieciach handlowych. Coraz więcej z nich eliminuje jaja klatkowe ze swoich wyrobów i ze sprzedaży. Nie ma ich w Biedronce, Auchan i Żabce.
Lidl, Kaufland, Carrefour, Intermarche, Netto i Stokrotka systematycznie wycofują jaja klatkowe z produktów marki własnej.
Napisz komentarz
Komentarze