Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:12
Reklama

Aquapark bez dzieci. Jest już interwencja rzeczniczki i oficjalna skarga

Jeden z aquaparków nie wpuszcza dzieci – poszło w świat. I zaczęła się awantura. Do akcji wkroczyła także rzeczniczka praw dziecka.

 

Sprawa stała się głośna na początku października. Wówczas media opisywały akcję łódzkiego, aquaparku Fala, który klientom zaproponował „dzień bez dzieci”. 

– To odpowiedź na potrzeby naszych klientów, którzy regularnie zwracają się do nas z prośbami o organizowanie wydarzeń bez udziału dzieci – wyjaśniał Krzysztof Babij, prezes Aquaparku Fala.

 

Rozwrzeszczane dziecko na plakacie

 

Jedni ten pomysł chwalili. Mówili, że chcą popływać, pobawić się i nie chcą towarzystwa krzyczących dzieci, albo jeszcze młodszych pływających w pieluchach.

Inni uznali to za krzywdzące działanie. Zwłaszcza jeżeli rodzice z dziećmi przyjeżdżali z daleka i nagle okazywało się, że nie mogą wejść. 

Emocje podsycała jeszcze pierwsza wersja plakatu reklamującego akcję. Było na nim –   przekreślone czerwonym paskiem – rozwrzeszczane dziecko.

 

Rzeczniczka poskarżyła się Komisji Etyki Reklamy

 

Monika Horna-Cieślak, rzeczniczka praw dziecka, wniosła właśnie oficjalną skargę na „dzień bez dzieci”. 

– Nie ma mojej zgody na to, aby dzieci i młodzież byli wykluczani przez spółki miejskie z miejsc ogólnodostępnych. W tej sprawie będę podejmować kolejne kroki – zapowiedziała.

Skarga jednak nie dotyczy dokładnie akcji, ale właśnie plakatu reklamowego. RPD skierowała skargę do Komisji Etyki Reklamy. Dotyczy ona „formuły promocji wydarzenia”.

„RPD w swojej skardze zwróciła się do KER o „stwierdzenie, iż Aquapark naruszył przepisy prawa odnoszące się do zakazu dyskryminacji z uwagi na wiek konsumentów” – podaje Onet.

Jednocześnie Horna-Cieślak wystąpiła do władz Łodzi o zbadanie „zjawiska dyskryminacji dzieci na terenie miasta”. 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama