„Polecam usunąć konto z Lidla. Tak to można zrobić z poziomu aplikacji” – instruuje innych jeden z użytkowników platformy X.
Inny pisze: „Jednoczymy siły i bojkotujemy niemiecki Lidl”.
„Co jest dla was ważniejsze, mieć klientów, czy ich stracić?” – pyta z kolejny internauta. I na swoim profilu pokazuje zdjęcie grupy ludzi z dużą planszą z napisem „Nie kupuję w Lidlu”.
Reklamodawcy muszą wybrać
Sprawa tego bojkotu zrodziła się kilka tygodni temu. Przed zbliżającym się finałem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (26 stycznia) TV Republika i wPolsce24 zaczęły mocno atakować Jurka Owsiaka. Zarzucały mu wspieranie obecnej władzy i brak wsparcia dla powodzian. Chociaż WOŚP przedstawił wyliczenia tłumaczące, jak wykorzystała większość z otrzymanych od rządu 40 mln zł. Były to właśnie pieniądze otrzymane na pomoc poszkodowanym przez wielką wodę.
– Jeżeli jakakolwiek firma chce z nami współpracować i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać. Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami – ogłosił lider WOŚP, z którym współpracują wielkie firmy i marki.
Część z nich reklamuje się także w TV Republika. Jedną z tych firm jest sieć dyskontów Lidl,
Jedni odchodzą, inni próbują być neutralni
W oświadczeniu Lidl Polska zaznaczył, że reklamy ma wykupione do marca br. i zastrzegł: „Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji, tj. fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych we wskazanej przez Pana stacji” – podała firma.
Oświadczenie ws. Telewizji Republika i Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy:
Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną, która swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach jakimi są: szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania.
Wyróżnia nas neutralność światopoglądowa – chcemy dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jesteśmy obecni w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych. Za zakup reklam medialnych jest odpowiedzialny dom mediowy – w przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku.
Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych we wskazanej stacji.
Z poważaniem
Aleksandra Robaszkiewicz
Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR
Lidl Polska
Z TV Republika wycofują się też producent słodyczy Wawel czy kosmetyczna firma Oleofarm, której reklamy na antenie będą obecne tylko do końca stycznia.
Inni reklamodawcy, którzy jednocześnie wspierają Wielką Orkiestrę, są bardziej ostrożni.
„Dokładamy wszelkich starań, by zapewnić naszym klientom wyjątkowe doświadczenia zakupowe, jednocześnie zachowując neutralność wobec dynamicznie zmieniających się debat w przestrzeni publicznej” – poinformował Media Markt Saturn Polska.
Szef Republiki grozi szefowi WOŚP
Dlatego właśnie widzowie telewizji Tomasza Sakiewicza wzywają do bojkotu Lidla i zapewne protest będzie dotyczył innych marek, które rezygnują z reklam.
„Występujemy przeciwko Owsiakowi z kolejnym pozwem o czyn nieuczciwej konkurencji. Na podstawie absurdalnego kłamstwa chce zastraszać reklamodawców. Każda realna szkoda zostanie pokryta z kieszeni tego kłamcy” – napisał w sieci Tomasz Sakiewicz, prezes Republiki.
Napisz komentarz
Komentarze