W pojazdach nowego przewoźnika obowiązują te same ceny biletów. Pasażerowie korzystają również z kart miejskich - te jednak uległy zmianie. Ci, którzy jeszcze nie zdążyli ich wymienić, muszą udać się do Punktu Karty Miejskiej, przy ul. Pomorskiej (budynek dworca kolejowego, od strony peronu nr 1). Wymiana kart jest bezpłatna i nie trzeba tego robić osobiście – można to zrobić w imieniu członków rodziny, znajomych – wymagane jest jednak podanie numerów kart używanych obecnie przez te osoby. Punkty doładowań kartu miejskiej nie zmieniły się. Jeśli na starej karcie miejskiej pozostały jakieś środki, po 15 lipca będzie można je przenieść na nową kartę, ale w tym celu będzie trzeba się zgłosić do Punktu Karty Miejskiej.
O nowym taborze opowiedział Paweł Misiak ze spółki Gryf:
Nowy przewoźnik do obsługi mieszkańców w ciągu lata przygotował 25 autobusów niskopodłogowych, część z nich jest klimatyzowana:
We wrześniu pojawi się też jeden autobus przegubowy:
Firma Gryf będzie świadczyć usługi przez 1,5 roku. Po tym czasie zostanie rozpisany nowy przetarg - z wymogiem autobusów elektrycznych i w obszarze wspólnego biletu dla Pomorza - tym razem na osiem lat.
Uwaga, pierwszego dnia funkcjonowania nowego systemu, okazało się, że emerytom posługującym się kartą miejską, naliczana jest cena jak za przejazd według taryfy normalnej, a nie ulgowej. Ci, którzy otrzymali nową kartę miejska przed 1 lipca, powinni się zwrócić do Punktu Karty Miejskiej, gdzie ten błąd zostanie naprawiony. W kartach wydawanych od 1 lipca, błąd jest już usunięty. Nadpłacony koszt przejazdu zostanie zwrócony przez przewoźnika.
www.wrotatczew.pl
Co o nowych autobusach i zmianie przewoźnika mówią mieszkańcy Tczewa?
Rozkład jazdy autobusów można znaleźć na stronie internetowej: www.komunikacja.tczew.pl. Nowy przewoźnik przejął wielu pracowników Meteora, ale nadal chętnie zatrudni kierowców.
Napisz komentarz
Komentarze