Nawierzchnie będą wyremontowane metodą "slurry seal", czyli technologią polegającą na wypełnianiu nierówności, kolein oraz wykonaniu cienkiej nakładki półpłynną mieszanką mineralno-emulsyjną. Zadanie dotyczy odcinków dziesięciu dróg - czterech w Gminie Tczew, trzech w gminie Subkowy, trzech w gminie Pelplin oraz jednej w gminie Morzeszczyn. O szczegółach i otrzymanym dofinansowaniu mówi starosta tczewski Mirosław Augustyn:
Zdaniem władz powiatowych, dzięki zastosowaniu technologii "slurry seal", nawierzchnia ma pozostać solidna, przydatna do użytku i bezpieczna na czas nie krótszy niż 8-10 lat. Istotne jest też to, że okres wyłączenia drogi z użytkowania, niezbędny do załatania dziur lub regeneracji nawierzchni, jest redukowany do minimum.
Zadanie zostało oszacowane na 5,2 mln złotych, z czego 50% pokryje dofinansowanie w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. Pozostała część pochodzi, po połowie, ze środków powiatu oraz samorządów gminnych.
W gminie Tczew nawierzchnia będzie wyremontowana m.in. w Tczewie od skrzyżowania przy Fleksie do Czatków włącznie, a także na drodze z Sobowidza do Rukosina oraz z Godziszewa do Damaszki i do Boroszewa.
Gmina Tczew drogi relacji:
Krzywe Koło – Koźliny – Tczew
Sobowidz - Rukosin
Godziszewo – Damaszka
Damaszka – Boroszewo
Gmina Subkowy drogi relacji:
Radostowo – Subkowy PKP
Gorzędziej – Rybaki – Gręblin
Subkowy – Mała Słońca
Gmina Pelplin drogi relacji:
Klonówka – Rajkowy – Rudno
Rywałd – Klonówka – Pelplin
Gorzędziej – Rybaki - Gręblin
Gmina Morzeszczyn drogi relacji:
Barłożno – Kierwałd
Więcej na ten temat w materiale Krzysztofa Repińskiego w telewizji Tetka.
Napisz komentarz
Komentarze