Podczas XVIII sesji radni przyjęli do realizacji wszystkie uchwały. W tym, jednogłośnie, pakiet pomocowy dla lokalnych firm, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z epidemią koronawirusa. Uchwały stanowią rozszerzenie i uzupełnienie tzw. pakietu prezydenckiego, czyli ulg zaproponowanych przedsiębiorcom przez prezydenta Tczewa 23 marca:
- uchwała w sprawie przedłużenia terminów płatności rat podatku od nieruchomości - to możliwość przedłużenia do 30 września terminów płatności rat podatku od nieruchomości płatnych w maju i czerwcu. Pomoc skierowana jest do przedsiębiorców, których nie dotyczy zakaz prowadzenia działalności, związany ze skutkami epidemii COVID-19, a których płynność finansowa uległa pogorszeniu z powodu wprowadzonych obostrzeń. By skorzystać z możliwości przedłużenia terminów, odpowiednie oświadczenie należy złożyć do 15 maja.
- uchwała w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości - to możliwość zwolnienia z podatku od nieruchomości gruntów, budynków i budowli związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, wykonywanej przez przedsiębiorców oraz organizacje pozarządowe, na których działalność i płynność finansową wpłynęły ograniczenia wprowadzone w związku z epidemią koronawirusa. Zwolnienie stosuje się za kwiecień, maj i czerwiec. Warunkiem jego uzyskania jest złożenie przez podatnika odpowiedniej korekty.
- uchwała w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania i udzielania ulg dotyczących należności pieniężnych przypadających Gminie Miejskiej Tczew z tytułu oddania nieruchomości w najem, dzierżawę lub użytkowanie przypadających za okres stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii - należności z tytułu oddania nieruchomości w najem, dzierżawę lub użytkowanie przypadające Gminie lub jednostkom organizacyjnym mogą zostać umorzone w całości lub części, mogą też zostać rozłożone na raty lub ich termin zapłaty może zostać odroczony, jeżeli płynność finansowa podmiotu uległa istotnemu pogorszeniu w związku z epidemią COVID-19. Jednocześnie okres odroczenia terminu płatności nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia zawarcia ugody, a okres spłaty należności rozłożonej na raty nie może być dłuższy niż 24 miesiące od dnia zawarcia ugody.
Na czwartkowej sesji radni przyjęli także uchwały związane z korektą budżetu, dzięki czemu będzie zrealizowanych kilka inwestycji, m.in. kanalizacja przeciwdeszczowa na terenie byłej jednostki wojskowej.
Dodajmy, że z porządku obrad usunięto głosowania nad uchwałami o współpracy z powiatem tczewskim w zakresie utrzymania dróg. Ma to związek z brakiem poparcia tej współpracy ze strony rady powiatu, która uchwały na swojej wtorkowej sesji nie przyjęła, o czym pisaliśmy TUTAJ.
Więcej informacji o przyjętych uchwałach znajduje się na miejskim portalu wrotatczewa.pl oraz w materiale Krzysztofa Repińskiego w telewizji Tetka:
Napisz komentarz
Komentarze