Rower metropolitalny został uruchomiony w marcu ubiegłego roku na terenie czternastu gmin województwa pomorskiego. Pod koniec października Zarząd Obszaru Metropolitalnego go zawiesił. Obecnie trwa dialog konkurencyjny, który jeszcze w tym roku ma doprowadzić do wyboru nowego operatora. Najprawdopodobniej Mevo 2.0 ruszy najpóźniej wiosną. Tymczasem sześć kolejnych gmin wyraziło chęć przystąpienia do systemu - Nowy Dwór Gdański, Wejherowo, Malbork, gmina Pruszcz Gdański, Kosakowo i Kolbudy. Na tej liście zabrakło jednak gminy Tczew, mimo że w ubiegłym roku władze były tym wstępnie zainteresowane. Wicewójt Tomasz Urbański tłumaczy, iż gmina nie podjęła jeszcze decyzji o przystąpieniu do inwestycji m.in dlatego, że nie ma informacji od mieszkańców o takiej potrzebie. System zaś ocenia jako niestabilny.
Nad brakiem decyzji ze strony gminy ubolewa z kolei Grzegorz Pawlikowski. Inspektor ds. polityki rowerowej Urzędu Miejskiego w Tczewie zwraca uwagę na korzyści płynące z przystąpienia do rozmów o Mevo przez gminę w tym samym czasie co miasto:
W tej chwili nie wiadomo, czy późniejsze dołączenie do systemu roweru metropolitalnego przez gminę Tczew nie spowoduje wzrostu kosztów uruchomienia Mevo na jej terenie.
Więcej na ten temat można zobaczyć materiale Bartosza Listewnika w telewizji Tetka.
Napisz komentarz
Komentarze