fot. materiały prasowe
W tym roku Urząd Miejski w Tczewie zdecydował się na przeprowadzenie kampanii o nazwie “Bądź jak Superbohater. Bądź widoczny.”. Ta niecodzienna akcja jest skierowana do osób poruszających się na rowerach. Tematem akcji jest edukacja dotycząca właściwego oświetlenia podczas jazdy na rowerze. O szczegółach mówi Grzegorz Pawlikowski, inspektor do spraw polityki rowerowej:
Światła są po to, by widzieć i być widzianym. Kolory świateł mają konkretne znaczenie. Biały z przodu informuje nas, że obiekt będzie przeważnie stał lub poruszał się w naszą stronę. Czerwony z tyłu ostrzega, że widzimy tył innego pojazdu i że taki obiekt będzie stał lub się oddalał.
- Grzegorz Pawlikowski, inspektor do spraw polityki rowerowej, UM Tczew
fot. materiały prasowe
W ramach kampanii powstał m.in. film promocyjny, który będzie wyświetlany w mediach społecznościowych. To właśnie w nim pojawia się wspomniany Superbohater. Batman ratuje w nim rowerzystkę, wręczając jej lampki.
fot. Tczew - Miasto dla Rowerów
Grzegorz Pawlikowski wspomina o tym, że to nie jedyna forma promocji kampanii:
Opracowaliśmy ulotki i plakaty skierowane do rowerzystów. Materiały trafią do tczewskich szkół, firm oraz instytucji.
Obowiązek posiadania oświetlenia na rowerze jest uregulowany w przepisach i za jego brak można otrzymać mandat.
Więcej o tej niecodziennej, rowerowej kampanii przeczytacie TUTAJ.
Kampania jest realizowana w ramach projektu pt.: „Budowa węzła integracyjnego Tczew wraz z trasami dojazdowymi, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.”.
Napisz komentarz
Komentarze