Po odstąpieniu od umowy z wykonawcą (więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ), Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przejęła teren przebudowy odcinka DK22 Czarlin-Knybawa na początku września. Zgodnie z planem, gdański oddział GDDKiA przeprowadził inwentaryzację wykonanych prac, a także rozpoczął procedurę zmierzającą do wyłonienia nowego wykonawcy. O szczegółach mówi Piotr Michalski z GDDKiA:
W ciągu ostatnich dwóch miesięcy uporządkowano plac budowy oraz dokonano wycinki oraz usunięcia wiatrołomów i zakrzaczeń. Zarządca drogi usunął także pozostawione materiały budowlane oraz zabezpieczył miejsca niebezpieczne w sposób umożliwiający jak najmniej uciążliwe prowadzenie ruchu drogowego. Wcześniej, dzięki wykonanej nowej nawierzchni na południowym wiadukcie nad linią kolejową, przywrócono normalny, dwukierunkowy ruch na obiekcie.
Kolejnym etapem prac jest dokończenie remontu wiaduktu na węźle w Czarlinie:
Niezależnie od prowadzonych procedur formalnych zdecydowano o wdrożeniu planu awaryjnego zmierzającego do udrożnienia całego węzła drogowego Czarlin. W ramach tego planu przystąpiono do dokończenia remontu wiaduktu drogowego na węźle w Czarlinie (w ciągu drogi krajowej nr 22, nad jezdnią drogi krajowej nr 91). Planowane zakończenie prac to początek grudnia. Prowadzone na obiekcie prace interwencyjne umożliwią zlikwidowanie uciążliwego przejazdu dla użytkowników obu dróg krajowych przez tymczasowe rondo. Celem jest uzyskanie w ciągu miesiąca przejezdności przez obiekt zarówno w relacji między Starogardem Gdańskim a Malborkiem (na obiekcie) jak i między Tczewem a Gniewem (pod obiektem). Zlikwidowanie tych utrudnień jest istotne również dla służb drogowych w sezonie zimowym i utrzymania obu tras w należytym, bezpiecznym stanie.
- gddkia.gov.pl
fot. gddkia.gov.pl
GDDKiA informuje też, że w ramach prac budowlano-montażowych zostaną zapewnione bezpieczne przejścia dla pieszych w ciągu budowanych ścieżek pieszo-rowerowych.
Więcej informacji można znaleźć na stronie gddkia.gov.pl.
Napisz komentarz
Komentarze