O decyzji unijnych urzędników poinformowało Ministerstwo Infrastruktury. Wskazało jednocześnie, że chodzi o autostradę A1 na odcinku od obwodnicy Częstochowy do Tuszyna. Unijne wsparcie dla tego przedsięwzięcia wyniesie około 1,7 mld zł. Trasa ma liczyć ponad 80 kilometrów długości i będzie ostatnim, brakującym obecnie, odcinkiem tej trasy w Polsce.
Po wybudowaniu tego odcinka droga od Gdańska do granicy z Czechami będzie miała parametry autostrady. Inwestycja to szereg korzyści. Wpłynie między innymi na zwiększenie bezpieczeństwa, zmniejszenie liczby wypadków, zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów i usług oraz poprawi dostępność transeuropejskiego korytarza sieci bazowej TEN-T Bałtyk – Adriatyk.
~ Waldemar Buda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej
Ta część A1 przebiega przez dwa województwa. W łódzkim liczy prawie 64 km, a w śląskim blisko 17 kilometrów.
Autostrada A1 ma szczególnie znaczenie dla dostępności transportowej Polski i jej połączeń z sąsiednimi państwami z północy na południe od Trójmiasta przez Toruń, Łódź, Częstochowę i Konurbację Górnośląską do południowej granicy.
~ Waldemar Buda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej
W ramach projektu "Budowa autostrady A1, odc. koniec obwodnicy Częstochowy - Tuszyn" zostaną wybudowane, oprócz głównej trasy, także mosty, wiadukty, Miejsca Obsługi Podróżnych i urządzenia ochrony środowiska. Inwestycja ma zostać ukończona do listopada 2022 roku.
Napisz komentarz
Komentarze