Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 26 listopada 2024 03:51
Reklama

Salmonella w popularnym sezamie. Oddaj go do sklepu, może wywołać zatrucie pokarmowe!

Główny Inspektor Sanitarny ostrzega, że do sklepów spożywczych trafił produkt, którego spożycie może mieć negatywne dla zdrowia skutki. Jeśli masz go w swojej kuchni, koniecznie zweryfikuj informacje podane przez producenta i dowiedz się, czy partia, którą posiadasz, może być zanieczyszczona bakterią.
Salmonella w popularnym sezamie. Oddaj go do sklepu, może wywołać zatrucie pokarmowe!

Autor: fot. iStock

Jak rozpoznać zatrucie salmonellą?
 

Warto wiedzieć, że działanie bakterii salmonelli nie objawia się natychmiast po spożyciu zanieczyszczonego produktu, dlatego łatwo zbagatelizować jego działanie. Zatrucie może pojawić się nawet do kilkunastu godzin od przyjęcia produktu. Jeśli istnieje ryzyko, że doszło do kontaktu z wadliwą żywnością, należy kontrolować u siebie wystąpienie przede wszystkim poniższych objawów:

  • silny ból brzucha,
  • gorączka,
  • wymioty,
  • krwista wydzielina w kale.

 

O jaki produkt chodzi?

 

GIS informuje, że w trakcie badań urzędowych wykryto salmonellę w 1 z 5 próbek sezamu produkowanego przez firmę VOG Polska Sp. z o.o. Jeśli poniższe informacje pokrywają się w zamieszczonymi na opakowaniu, należy bezwzględnie zrezygnować z jego spożycia:

 

  • Produkt - KRESTO SEZAM, 500 g
  • Producent - VOG Polska Sp. z o.o., ul. Przemysłowa 8, 96-100 Skierniewice
  • Kraj pochodzenia: SOMALIA
  • Numer partii - L 210791V858
  • Najlepiej spożyć przed - 30.09.2022

 

 

 

Jakie działania zostały podjęte?
 

Główny Inspektor Sanitarny poinformował producenta o negatywnym wyniku badań i zobowiązał go do natychmiastowego wycofania produktu z obrotu. Sezam, pod nadzorem Państwowej Inspekcji Sanitarnej, zdejmowany jest ze sklepowych półek. Uniemożliwiona jest również jego dalsza dystrybucja z zasobów magazynowych. Wyjaśniana jest też przyczyna zaistniałej sytuacji.

 

Zalecenia dla konsumentów
 

Osoby, które weszły w posiadanie wadliwego produktu, proszone są o jego zwrot w sklepie, gdzie został zakupiony. Konsumentom zostaną zwrócone pieniądze. Opakowanie musi być jednak w stanie na tyle dobrym, aby określić zgodność informacji z podanymi powyżej. W przypadku dodatkowych pytań można dzwonić pod nr +48 22 34 53 300, gdzie pracownicy GIS udzielą na nie odpowiedzi w godzinach 08:15-16:15 od poniedziałku do piątku.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama