Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 26 listopada 2024 13:23
Reklama

Wiadomość o przedłużeniu kwarantanny? To mógł być błąd systemu

Niemałym zaskoczeniem dla części osób odbywających kwarantannę było powiadomienie o jej przedłużeniu. Okazało się, że za psikusa odpowiedzialny jest błąd w systemie informatycznym. Wyjaśniamy, w jaki sposób wiarygodnie sprawdzić swój status w przypadku wątpliwości.
Wiadomość o przedłużeniu kwarantanny? To mógł być błąd systemu

Autor: iStock

Fałszywe powiadomienie

 

Według aktualnych danych przekazanych przez ministerstwo zdrowia, aktualnie w Polsce zakażonych koronawirusem jest 7316 osób. W związku z narażeniem na kontakt z wirusem 351 367 osób zostało skierowanych do odbycia kwarantanny. Część obywateli, którzy swoją izolację kończyli 5 i 6 listopada otrzymała na swoje urządzenia mobilne informację o tym, że ich okres separacji uległ wydłużeniu. Zaniepokojeni odbiorcy wiadomości zaczęli informować o swoich wątpliwościach media. Początkowo stacja TVN24 nieoficjalnie potwierdziła, że komunikaty zostały przesłanie do użytkowników omyłkowo.

 

GIS potwierdził awarię

 

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie na rządowej stronie:
 

Główny Inspektor Sanitarny informuje, że w związku z błędem systemu, odnotowano pojawiające się automatyczne informacje telefoniczne skierowane do osób, których kwarantanna zakończyła się 5 lub 6 listopada. Wiadomości głosowe informują błędnie o przedłużeniu zakończonej już kwarantanny. Prosimy o zignorowanie tych informacji. Przepraszamy za zaistniałe utrudnienia.


Czujność osób zainteresowanych była podwyższona w związku z niedawnymi atakami hakerów, którzy pod przykrywką fałszywej kwarantanny usiłowali wyłudzić poufne informacje wysyłając SMS-y z załączonym linkiem do zainfekowanej aplikacji. Tym razem jednak za błąd odpowiadał system teleinformatyczny.

 

Jak sprawdzić swój status?

 

Istnieje możliwość wiarygodnego sprawdzenia statusu osoby przebywającej na kwarantannie m.in. za pomocą Internetowego Konta Pacjenta, do którego można zalogować się za pomocą Profilu Zaufanego, elektronicznego dowodu osobistego lub poprzez dane aplikacji mobilnej banku. Drugim sposobem jest telefoniczna infolinia inspekcji sanitarnej. Dzwoniąc pod numer 22 25 00 115 również dowiemy się, jak długo musimy pozostawać w odosobnieniu. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama