Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 26 listopada 2024 21:27
Reklama

Chcesz dostać 500zł za szczepienie? Uważaj, możesz stracić o wiele więcej!

Bank rozdaje pieniądze zaszczepionym klientom. Brzmi kusząco? Nie daj się zwieść. To tylko kolejny sposób naciągaczy na wyłudzenie pieniędzy.
Chcesz dostać 500zł za szczepienie? Uważaj, możesz stracić o wiele więcej!

Autor: iStock

Obsługują fałszywe czaty

 

Portal Niebezpiecznik specjalizujący się w cyberbezpieczeństwie ostrzega, że oszuści znaleźli nowy sposób na wyłudzenie danych od przypadkowych ofiar. Tym razem złodzieje rozsyłają linki do fałszywych stron popularnych banków i pod pretekstem nagrody pieniężnej przekonują użytkowników do wypełnienia formularza. 500 zł dla zaszczepionych klientów jest tylko przykrywką do pozyskania danych, dzięki którym przestępcy mogą uzyskać dostęp do naszych kont bankowych i wykonać w naszym imieniu transakcje.

„Promocja została stworzona w celu przyspieszenia tempa szczepień populacji i naszych klientów” – czytamy w jednej z nielegalnych witryn.

Portal zauważył również, że oszuści obsługują nawet czaty, co może całkowicie wprowadzić w błąd potencjalną ofiarę. Przed podjęciem decyzji o ewentualnym udziale w promocji, warto skontaktować się z prawdziwą infolinią banku i upewnić, czy rzeczywiście tego typu akcja jest przez niego organizowana.

 


 

Szczepienia pożywką dla przestępców

 

Od kilku miesięcy w telefonach Polaków pojawiają się również podejrzane wiadomości dotyczące rzekomego wyznaczenia daty szczepienia. Na tego typu SMS-y należy uważać, ponieważ załączony do nich link może prowadzić do fałszywej aplikacji mObywatel. Pobranie zainfekowanego pliku to zielone światło dla cyberprzestępców, aby stali się oni posiadaczami m.in. naszych loginów i haseł do bankowości internetowej. Podobnie, jak w pierwszym przypadku, w ten sposób niepowołane osoby mogą wykonywać w naszym imieniu przelewy, a co za tym idzie – pozbawić nas wszelkich oszczędności.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama