Na mapie znalazło się już ponad 2100 szkół. Sprzeciwiają się one podręcznikowi do nowego przedmiotu: Historia i Teraźniejszość. HiT zastąpi od września w szkołach ponadpodstawowych Wiedzę o Społeczeństwie.
fot. wolnaszkola.org
CZYTAJ TAKŻE: Polacy nie zostawili na podręczniku do historii i teraźniejszości suchej nitki [SONDAŻ]
Mirosław Augustyn, starosta tczewski wypowiedział się w sprawie funkcjonowania podręcznika w szkołach, dla których starostwo jest organem prowadzącym:
My nie rekomendujemy żadnych podręczników. Natomiast wiemy, że nauczyciele mogą swoje projekty autorskie proponować i jeżeli tak będzie, to my również na to wyrażamy zgodę.
- Mirosław Augustyn, starosta tczewski
Na interaktywnej mapie przygotowanej przez organizację "Wolna Szkoła", znalazły się cztery tczewskie placówki:
- Zespół Szkół Technicznych im. Komandora Antoniego Garnuszewskiego
- I Liceum im. Marii Skłodowskiej-Curie
- II Liceum Ogólnokształcące im. Jana III Sobieskiego
- Zespół Szkół Ekonomicznych im. Ks. Janusza St. Pasierba
Link do mapy: wolnaszkola.org/mapa
Tworzymy Sieć Organizacji Społecznych (S.O.S) oraz sieć oddolnych ruchów społecznych, które działają na rzecz szkoły dobrej i przyjaznej dla wszystkich uczniów i uczennic. Promujemy i upowszechniamy sprawdzone praktyki w edukacji. Liczymy na to, że nasze wieloletnie doświadczenie, z którego wywodzą się propozycje zmian systemowych w polskiej oświacie, oraz wspólna praca na rzecz ich wprowadzenia z wszystkimi środowiskami zainteresowanymi naprawą polskiej szkoły, mogą być pomocne wszędzie tam, gdzie decyduje się o oświacie.
Chcemy szkoły stawiającej w centrum uczniów i uczennice: ich prawa oraz potrzeby, marzenia i pomysły. Szkoły nowoczesnej, obywatelskiej i demokratycznej. Przyjaznej, dla młodych ludzi, ich rodziców, nauczycielek i nauczycieli. Takiej, do której chce się chodzić, która motywuje do nauki i przygotowuje do życia we współczesnym świecie. Rozwija kluczowe kompetencje, a nie tylko przekazuje oderwane od siebie wiadomości z różnych przedmiotów.
Nasze wspólne działania rozpoczęły się od sprzeciwu wobec Lex Czarnek - zmiany w prawie oświatowym, ograniczającej prawa uczniów, rodziców i nauczycieli, wzmacniającej prawa kuratora. Wedle tego prawa, to kurator a nie rodzice wraz z uczniami i nauczycielami, miał decydować o tym, jakie treści wychowawcze pojawią się na zajęciach dodatkowych, realizowanych w ramach programów wychowawczo - profilaktycznych w szkołach. Prezydent Andrzej Duda zawetował tę ustawę w marcu 2022 r.
Sprzeciwialiśmy się zmianom prawnym planowanym przez rządzących (projekty były dwa, o zmianie prawa oświatowego i projekt, wprowadzający kary więzienia dla dyrektorów).
- Wolna Szkoła
Napisz komentarz
Komentarze